۱۰ مزیت برتر برای ورزش شنا

زماني که شما به شنا مي‌رويد بدنتان را در يک محيط جديد و غير معمول قرار مي‌دهيد. شما بدنتان را با يک چالش جديد مواجه مي‌کنيد و مزاياي بهداشتي و سلامتي جديدي براي بدست خواهيد آورد. همچنين موجب تناسب اندام خود خواهيد شد. در ادامه‌ي اين نوشته ?? مزيت شنا را خواهيد خواند.
?. شنا کردن، فشار را از روي ستون فقراتتان بر مي‌دارد. اين اتفاق تقريباً مشابه تجربه‌ي جاذبه‌ي صفر است. بنابراين شنا کردن براي استخوان‌هاي شما خوب است و مفاصلتان را سالم نگاه مي‌دارد.

?. شنا، اکثر عضلات بدن شما را به حرکت مي‌اندازد، اما شما به ندرت احساس فشار بيش از حد يا کشيدگي عضلات مي‌کنيد. شما مي‌توانيد هر دوره، از تکنيک‌هاي مختلف شنا استفاده کنيد تا انواع عضلات بدنتان را پرورش داده و به عضلات ديگر استراحت دهيد.

?. شنا يک تمرين کارديوي عالي‌ست. قلبتان را آموزش و راه صحيح تنفس را به شما ياد خواهد داد و به استقامت بدن و قلبتان مي‌افزايد.

?. شنا مي‌تواند با ايروبيک در آب نيز ترکيب شود تا به شما کمک کند راحت‌تر چربي‌هاي اطرف باسن و ران خود را بسوزانيد.

?. شنا به شما کمک مي‌کند تا به خوبي به بدن خود شکل دهيد. پوست و عضلات شما را ماساژ مي‌دهد و از بوجود آمدن چربي‌هاي ناخواسته جلوگيري مي‌کند.

?. شنا، از نظر آسيب‌پذيري يکي از کم خطرترين ورزش‌هاست و نسبت به بدنسازي يا ورزش‌هاي قدرتي خيلي امن‌تر است. اين ورزش از مفاصل شما محافظت کرده تا کمتر دچار صدمات مفصلي بشويد. البته شما براي اينکه خودتان را تمرين دهيد به يک محيط امن احتياج داريد و براي اينکه به بهترين نتيجه برسيد نيز، به يک مربي خوب.

?. شنا کردن، نتايج سلامتي بسيار خوبي برايتان دارد، در حالي که ورزشي با فشار کم است. همه‌ي آدم‌ها مي‌توانند شنا کنند، حتي کساني که توانايي ورزش بصورت مؤثر و سنگين را ندارند. بعنوان مثال، براي خانم‌هايي که باردار هستند يک ورزش عالي و ايمن است. با اين حال احتياج دارند تا پيش از اينکه در استخر شيرجه بزنند با پزشک خود در اينباره مشورت نمايند.

?. شنا، انرژي مثبت شما را افزايش مي‌دهد و استرس را از روح و جسمتان دور خواهد کرد. آب، در اينکه خلق و خوي شما را کنترل کند معجزه مي‌کند!

?. شنا همچنين کمک مي‌کند تا فشار خونتان را کنترل کنيد. مي‌تواند قلب شما را سالم نگاه دارد.

??. همچنين شنا باعث خواهد شد تا دستگاه تنفسي‌تان نيز سالم بماند. اگر در آب و هواي خشک و خنک زندگي مي‌کنيد، در اکثر مواقع در خانه يا در محل کار تان هواي خشک تنفس مي‌کنيد. تنفس هواي تازه و مرطوب در محيط استخر يا دريا مي‌تواند دستگاه تنفسي شما را سالم نگاه دارد.