تشابه خوراکی‌ها با بیماری‌های بدن

در حال حاضر در تخصص‌هاي پزشکي محققان بيماري‌هاي بسياري را يافته‌اند که بسيار به مواد غذايي شباهت دارد و توانستند يک ارتباط مستقيم بين آسيب‌شناسي آشپزي و پاتوفيزيولوژي دريابند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،

1. جوز کبد
کبد جوز نام ديگري از بيماري کبدي است که در آن سيستم گردش خون به شدت ضعيف مي‌شود و توده‌هايي مانند گردو همراه با رگه‌هاي خوني در آن به وجود مي‌‌آيد.

2. معده هندوانه‌اي
معده هندوانه‌اي به عنوان گشاد شدن معده آنترال عروقي (داد) شناخته شده است و اين يک يافته بسيار نادر است که شامل عروق خوني متسع در آخرين بخش از معده (آنتروم) است. داد با علت ناشناخته (علت) و يک علت نادر خونريزي از دستگاه گوارش و کم خوني فقر آهن است. پزشکان آن را معده هندوانه مي‌نامند به دليل رگه‌هاي مشخصه قرمز از ديواره معده که مانند نشانه گذاري يک هندوانه است.

?. گوش گل کلم
گوش علاقه مندان به هنرهاي رزمي و علاقه مندان به کشتي مانند گل کلم است. اين يک نقص است که تروما بعد از تکرار به گوش رخ مي‌دهد. با ضربات به اندازه کافي به گوش، خون و داربست غضروف زمينه‌اي آسيب ديده مي‌شود و گوش حالت گل کلمي پيدا مي‌کند.

?. کيسه صفرا توت فرنگي
اين بيماري به عنوان cholesterolosis از کيسه صفرا شناخته شده است، کيسه صفرا توت فرنگي يافته جراحي سپرده بيش از حد کلسترول در جدار کيسه صفرا است. همانطور که همه ما مي‌دانيم، فروشگاه‌هاي کيسه صفرا و انتشار صفرا (که در کبد ساخته شده است) کمک مي‌کند که چربي‌ها در بدن ما سريع هضم شوند. ظاهر stippled از کيسه صفرا است که به علت رسوب کلسترول، دانه‌هاي توت فرنگي شکل دارد.