لاغری و تناسب اندام با شنا

فشاري که آب روي پنجه و ساق‌هاي پا وارد مي‌آورد، خون را به بالا مي‌راند و گردش خون را بهبود مي‌بخشد. آب همچنين با ايفاي يک نقش بالشتکي براي مفاصل، خطر آسيب‌هاي ورزشي در شناگران حرفه‌اي را نسبت به ورزشکاراني که ورزش‌هاي زميني انجام مي‌دهند، کاهش مي‌دهد. آبي که درجه حرارت آن بيشتر از دماي بدن باشد، عضلات را شل و آرام مي‌کند. آب سردتر مانع از گرمازدگي حين فعاليت جسمي شديد مي‌شود.
اطلاعات معدود فعلي حاکي از آن است که ?? دقيقه تا يک ساعت شنا کردن ? بار در هفته مي‌تواند سلامتي و تناسب اندام را به همراه داشته باشد.
پايين آوردن فشار خون:
شنا کردن مانند ساير ورزش‌هاي با شدت متوسط مي‌تواند تلمبه کردن خون به وسيله قلب را بهبود بخشد.
بهبود خلق‌وخو:
شنا نه تنها به جلوگيري از افسردگي کمک مي‌کند، بلکه فعاليت‌هاي جسمي درون آب همراه يوگاي درون آب مي‌تواند اضطراب را تسکين بخشد..
تسکين علائم آرتريت:
شنا کردن در مبتلايان به آرتريت (التهاب مفاصل) و فيبروميالژي درد مفاصل را کاهش مي‌دهد و انعطاف‌پذيري آنها را کاهش مي‌دهد.
کاهش وزن:
هر ساعت شنا ??? تا ??? کالري را مي‌‌سوزاند. اين مقدار کمتر از ??? تا ??? کالري است که هنگام دويدن مي‌سوزانيد، اما هنوز مقدار قابل‌‌توجهي است.
شنا کردن فعاليت جسمي خوبي براي افراد دچار اضافه وزن است زيرا تاثير حمايتي آب،‌ فشار وارد بر مفاصل لگن، زانوها، قوزک‌ پاها و پنجه پاها را کاهش مي‌دهد. مادامي که شما ميزان کالري رژيم غذايي‌تان را اضافه نکنيد،‌ شنا کردن مرتب بايد باعث کاهش وزن شما شود. همچنين يک حلقه بازخورد مثبت هم ايجاد مي‌شود‌ زيرا هنگامي که شنا کردن باعث کاهش وزن مي‌‌شود، شناگران شناوري کمتري پيدا مي‌کنند و بايد انرژي بيشتري مصرف کنند تا خود را روي آب نگه دارند و به اين ترتيب حتي کالري بيشتري سوخته مي‌شود.
تقويت گروه‌هاي بزرگ عضلاني:
شنا کردن نه تنها عضلات دست و پا بلکه عضلات پشت و شکم را نيز تقويت مي‌کند