مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند

متبلایان به بواسیر باید از مصرف عدس، بادمجان، اغذیه شور و غذاهای تند پرهیز كنند.
دكتر رامین اسكندری متخصص گیاهان دارویی ضمن بیان خبر فوق اظهاركرد: بواسیرعبارتست از ورم دردناك رگ‌های مقعد كه گاهی از آن خون می‌آید.
وی افزود: این بیماری اغلب به دلیل یبوست مزمن و یا نشستن زیاد خصوصا نشستن زیاد در دستشویی به وجود می‌آید.
وی با اعلام این كه بواسیر مانند آپاندیس در تمام اشخاص وجود دارد، عنوان داشت: اما این بیماری تنها در كسانی عود می‌كند كه موقع قضای حاجت به خود زیاد فشار بیاورند كه معمولا این افراد به یبوست دائمی دچار می‌شوند.
این متخصص انواع بواسیر را بادی، خونی، چركی و حاد عنوان و خاطرنشان كرد: چنانچه افراد درصورت داشتن یبوست مزمن به موقع درمان را آغاز كرده و خصوصا از رژیم غذایی مناسب و میوه‌هایی همچون گلابی، پرتقال و انجیر استفاده كنند، مشكل آنان تبدیل به بواسیر نشده و متعاقب آن به عمل جراحی نیز نیاز نخواهند داشت.
دكتر اسكندری در خصوص درمان بواسیر به كمك گیاهان دارویی گفت: بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات برای بهبود این مشكل توصیه می‌شوند كه از آن جمله می‌توان به ضماد پیاز با زرده تخم مرغ جهت بواسیر و درد نشیمن گاه، مالیدن عصاره تاجریزی به محل بواسیر، مالیدن ژله صبرزرد، بخور برگ باباآدم و مصرف سیر اشاره كرد.
وی همچنین، توت فرنگی، هویج، خربزه، ریواس، ریحان، انبه و بلوط برای مبتلایان به بیماری یاد شده را مفید اعلام كرد و ادامه داد: همچنین بیمار می‌تواند برای درمان بواسیر داخلی و خارجی ۱۲ تره فرنگی با پیاز و برگ آن را در ۶ تا ۸ لیتر آب جوشانده و در وان یا ظرفی ریخته و در آن بنشیند.
این متخصص در پایان تصریح كرد: مهمترین راه درمان بواسیر به كار بردن رژیم غذایی مخصوص به هنگام مشاهده یبوست مزمن است