اسرار تناسب اندام و لاغری

همه ما فرناز رهنما را ميشناسيم يکي از بازيگران معروف سريالهاي ايراني. وي از بانواني است که به تناسب اندام و زيبايي و سلامت پوست و دندانش اهميت مي دهد و به اين مورد بسيار حساس است. وي خيلي زود وزنش بالا مي رود اکنون خودش توضيح ميدهد که چگونه پوست خوبي دارد و اندامش را چطور متناسب کرده است.
من از پوست و سلامت دندان‌هايم حسابي مراقبت مي‌کنم و زمان کافي را براي رسيدگي و تميز و سلامت نگه داشتن پوست صورتم صرف مي‌کنم و کرم‌هاي طبيعي مخصوص جنس پوستم را انتخاب کرده و سال‌هاست که از آنها استفاده مي‌کنم. همچنين براي مراقبت از دندان‌هايم شش ماه يک بار زير نظر متخصص معاينه مي‌شوم و به محض ايجاد کوچک‌ترين آسيب با نظر دندانپزشک آن را برطرف مي‌کنم.
هيچ وقت با آرايش نمي‌خوابم و هميشه از پاک‌کننده‌هاي آرايشي استفاده مي‌کنم، بعد از هر گريم صورتم را مي‌شويم و از کرم‌هاي لازم براي مراقبت از پوستم استفاده مي‌کنم .به ويژه در اين هواي آلوده و آفتاب تند تابستان براي رطوبت‌رساني، پوست ما نيازمند مراقبت بيشتري است چه پوست صورت و چه پوست بدن به هر حال من به عنوان يک بازيگر بايد از پوست و ظاهرم مراقبت‌هاي ويژه‌اي داشته باشم.
من استعداد چاقي خيلي زيادي دارم و اگر رعايت نکنم خيلي زود وزنم بالا مي‌رود. بارها رژيم گرفتن را زير نظر پزشک متخصص تجربه و با اطلاعاتي که از تجربه رژيم کسب کرده‌ام سعي مي‌کنم بيشتر مراقب تغذيه‌ام باشم. حواسم هميشه بيشتر به اين نکته بوده که ميزان کالري دريافتي بدنم از مقدار کالري که قرار است طي روز بسوزانم بيشتر نباشد. بعد از تجربه رژيم‌هايي که به دست آورده‌ام، الان ديگر نيازهاي بدنم را به خوبي مي‌شناسم و مي‌دانم چه بايد بخورم و چه نبايد بخورم.

سال‌هاي زيادي است که ورزش مي‌کنم اما پنج سال است که به طور جدي و مداوم رزمي کار مي‌کنم. وشو رشته اصلي من است که در زمان‌هايي که وقت بيشتري دارم سه روز در هفته اما در زمان‌هاي مشغله کاري‌ام هفته‌اي دو مرتبه جلسات تمرين ورزشم را دارم. به جرات مي‌گويم که اگر ورزش نکنم هم بدن درد مي‌گيرم و هم حال روحي بدي به من دست مي‌دهد. بدن هر آدمي ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد ولي گاهي اين خود ما هستيم که به خودمان ظلم مي‌کنيم؛ کم تحرکي خطر بزرگي براي سلامتي ماست.

تا جايي که بتوانم سعي مي‌کنم از مواد غذايي تازه و مقوي در وعده‌هاي غذايي‌ استفاده کنم و تقريبا در تمام وعده‌هاي غذايي سالاد مصرف مي‌کنم. درست کردن سالاد با انواع ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه، روشي است که با خوردن آن مي‌توان ويتامين‌ها و ساير مزيت‌هاي انواع مختلف ميوه‌ها و سبزيجات با ارزش غذايي بالا را يک جا مصرف کرد
.
تجربه من در نقش مادر ماهور در «هفت‌سنگ» تجربه بي‌نظيري بود تا جايي که من را به فکر مادر شدن وا داشت. نقش الهام در سريال هفت سنگ به عنوان همسر نمونه‌اي از زناني بود که در جامعه ما کم نيستند. الهام به خاطر عشق و وفاداري به همسرش مشکل بچه‌دار نشدن همسرش را خودش برعهده مي‌گيرد تا علاقه‌اش را به او ثابت کند.

تعادل بين سلامت جسم و روح است که سلامتي هر کس را تضمين مي‌کند. . نحوه تغذيه، استراحت مناسب و ورزش کردن ابزارهاي مهمي هستند که محافظ خوبي براي سلامت من تا به امروز بوده‌اند. زياد غذا خوردن دشمن سلامت بدن است بنابراين از زماني که يادم مي‌آيد هميشه سعي کرده‌ام کم غذا باشم. اگرچه هميشه دوست داشتم که وعده غذايي مورد علاقه‌ام صبحانه بود اما متاسفانه وعده غذايي مورد علاقه من شام است چون تنها زماني است که در کنار خانواده دور ميز شام مي‌توان از غذا خوردن و باهم بودن لذت برد.

من دبيرستاني بودم که متوجه شدم تنفس از راه بيني‌ام سخت شده و با تغيير شکلي که بيني‌ام پيدا کرده بود هنگام نفس کشيدن بيني من سوت مي‌کشيد بنابراين وقتي به دکتر مراجعه کردم متوجه شدم بيني‌ام در کودکي شکسته و به دليل اينکه درد و خونريزي نداشته کسي متوجه اين شکستگي نشده است به همين دليل با توصيه پزشک سال 76 زماني که 16 سالم تمام نشده بود، جراحي بيني انجام دادم. باوجود علاقه‌اي که به عمل زيبايي بيني در آن سن داشتم دکترم اصلا با عمل زيبايي بيني موافقت نکرد و تنها استخوان شکسته بيني‌ام را صاف کرد.

بعد از گذشت چند سال از جراحي بيني با توجه به اينکه عمل بيني در صورتم کاملا مشهود بود، خيلي دوست داشتم اين عمل را آن سال انجام نمي‌دادم چون معتقدم صورت هر چه طبيعي‌تر باشد، دلنشين‌تر است .به ويژه در هنرپيشه بودن که بازيگر هر چه ظاهرش طبيعي‌تر باشد قدرت مانور گريم بيشتر و دايره و تنوع نقش‌هاي پيش رويش بزرگ‌تر است. در حالي که بيني و صورت عمل شده دست و پاي آدم را مي‌بندد. به ويژه من که علاقه زيادي براي کار در نقش‌هاي تاريخي دارم تا امروز از بازي در اين کارها محروم شده‌ام و بيني عمل شده‌ام مشکل‌ساز بوده است.