۷ ماده واقعی برای زنده شدن موهای تان

الف: با يک نگاه به نوک موهاي چند شاخه شده تان مي توان فهميد که بارها موهاي تان را رنگ، دکلره، براشينگ و اتو کرده ايد اما اين وضعيت نوک موهاي تان نيست که نگران کننده است، بلکه ريشه موهاي تان است که بايد به آن بيشتر توجه کنيد. در واقع ريشه موهاي تان وضعيت سلامت موها و کيفيت تغذيه شما را نشان مي دهد.

? پروتئين کامل بخوريد
پروتئين
مو از کراتين تشکيل شده که خود شامل صدها نوع است؛ اگر رژيم غذايي که به مقدار کافي پروتئين دارد را رعايت نکنيد، موهاي تان کندتر رشد مي کند و تارهاي آن نازک تر مي شود. پس مي توان نتيجه گرفت که موي سالم به وعده اصلي غذايي شما بستگي دارد.
پروتئين حيواني موجود در گوشت، تخم مرغ و لبنيات، تمام آمينو اسيدهاي مورد نياز بدن که خود قادر به ساختن آن نيست را دارد و به همين دليل اين نوع پروتئين، به پروتئين کامل معروف است. پروتئين هايي که کامل نيستند در غلات، حبوبات، مغز ها و دانه ها يافت مي شوند. خوشبختانه ترکيب پروتئين هايي غيرکامل، با هم آمينو اسيد مورد نياز يک وعده شما را تامين مي کند.
در اينجا چند نمونه از ترکيب ? نوع پروتئين غير کامل را مي خوانيد که با يک پروتئين کامل برابري مي کنند:
غلات+ لبنيات= ماست و برشتوک، جو دوسر و شير
غلات + حبوبات= برنج و لوبيا، کره بادام زميني و نان جو سياه
حبوبات+ لبنيات= لوبيا و پنير
دانه ها+ غلات= نان کنجدي
دانه ها + لبنيات= تخم آفتاب گردان و پنير

? غذا و ? ماه وقت
اصلا مهم نيست که چقدر براي موهاي تان هزينه مي کنيد و از محصولات بهداشتي محافظت مو استفاده مي کنيد. آن ها خيلي از مواقع هيچ کاري براي موهاي تان نمي توانند انجام بدهند چون موهاي تان مرده و از داخل بيمار است. يادتان باشد آنچه را که به دهان مي گذاريد بيشتر سلامت موهاي تان را تضمين مي کند تا محصولات بهداشتي گرانقيمت مو.
ظاهر پرپشت و براق و همچنين داشتن ريشه سالم موها مديون تغذيه خوب شماست و موهاي ضعيف، نازک و کدر، تغذيه ضعيف را نشان مي دهد. از وقتي که مو جوانه مي زند و شروع به رشد مي کند نياز به مراقبت دارد. بهبود تغذيه تنها راه براي رسيدن به مويي سالم است که هم قوي و مستحکم است و هم ظاهر زيبايي دارد.
ميانگين رشد موي يک فرد ?/? ?/? سانتي متر در ماه است؛ اين به اين معناست که فقط ? ماه طول مي کشد تا شما تاثير مثبت تغذيه درست را روي موهاي تان ببينيد. در ضمن تغذيه مناسب نه تنها روي سلامت موهاي تان اثر مي گذارد بلکه روي سلامت جسمي تان نيز اثر دارد. متن زير درمورد ? ماده مغذي است که موهاي تان براي سالم ماندن بايد از آن ها تغذيه کند.

? خانواده B را به سفره تان دعوت کنيد
ويتامين ب کمپلکس
ويتامين هاي گروه ب از جمله فولات، بيوتين و ويتامين هاي B? و B?? براي رشد موها بسيار ضروري هستند. کمبود ويتامين هاي گروه Bموجب ريزش، رشد کم و ضعيف و شکننده شدن موهاي تان مي شود.اگر ريزش موهاي تان مربوط به کمبود بيوتين باشد، قطعا با مصرف ويتامين مشکل تان حل مي شود.فولات و اسيدفوليک هر ? يک کار انجام مي دهند اما فرق آن ها اين است که فولات در مواد غذايي يافت مي شود اما اسيدفوليک ساخته دست بشر است و در مکمل هاي غذايي و مولتي ويتامين ها وجود دارد.

? منابع غني گروه ويتامين B:
فولات: آووکادو، مارچوبه، آرتيشو، چغندر، پرتقال، بروکلي، بروکسل، جوانه ها، اسفناج، نخود فرنگي، سويا، نخود، عدس و بوقلمون
بيوتين: گل کلم، هويج، موز، غلات، مخمر، آرد سويا، جگر و ماهي سالمون
B? : پوست سيب زميني سفيد، نخود، موز، عدس، گوشت گاو، مرغ و ماهي سالمون
B??: گوشت گاو، گوشت گوسفند، جگر، زرده تخم مرغ و پنير