تناسب اندام بدون رعایت رژیم‌های سخت

عصرايران- براي صرف وعده هاي غذايي خود 20 دقيقه زمان مصرف کنيد.
هدف از اين کار حفظ آرامش در خوردن است. هر چه قدر زمان براي اين کار صرف کنيد نتيجه مطلوب تري از هر لحاظ به دست مي آوريد. اين يکي از مهم ترين نکات براي حفظ تناسب اندام است، باعث لذت بردن شما از هر لقمه غذا مي شود و بعلاوه هورمون مربوط به سيري بدن را تحريک مي کند.

بيشتر بخوابيد!
خواب کافي و مناسب باعث کاهش وزن به مقدارتقريبي 6 کيلوگرم در سال مي شود
مکانيسم اين عمل به چند روش کارساز است. يکي از آنها با اين شاهد ثابت مي شود که بيداري و عدم خواب کافي باعث افزايش اشتها و ميل به غذاخوردن يا به عبارتي احساس گرسنگي مي شود.
سبزيجات را در تمام وعده هاي غذايي خود بگنجانيد
سبزيجات و ميوه جات سرشار از آب و فيبر است در حالي که کالري کمتري دارد و همين امر باعث کاهش وزن مي شود.
روزانه در هر وعده غذايي که مايل هستيد سوپ را در نظر بگيريد
اين نوع خوراک نيز به دليل آب فراوان و کالري کم باعث کاهش وزن مي شود. اين خوراک بهتر است به صورت پيش غذا مصرف شوددر اين صورت باعث کاهش اشتهاي شما مي شود و يا به عبارتي احساس سيري مي کنيد قبل از اين که وعده اصلي و پر حجمي را بخواهيد مصرف کنيد.

غلات غني شده را فراموش نکنيد
اين مواد غذايي مانند برنج قهوه اي، جو دو سر، گندم و .. نقش موثري در کاهش وزن دارند به اين ترتيب که با مصرف آنها احساس سيري مي کنيد در حالي که کالري کمتري به بدن وارد نموده ايد.

يکي از لباس هاي خوش فرم خود را در مقابل ديدگانتان قرار دهيد
يکي از لباس هاي مورد علاقه و قديمي تان را که مربوط به دوران خوش اندامي تان بوده در مقابل چشمتان آويزان کنيد. اين حرکت باعث مي شود که به خاطر علاقه اي که به تن کردن دوباره آنها داريد کمي به تناسب اندام خود بيشتر فکر کنيد و مراقب باشيد.

مصرف گوشت را محدود کنيد
البته سعي کنيد مواد غذايي مناسب ديگري را جايگزين اين ترکيب کنيد تا در ضمن برخورداري از مواد مغذي کالري کمتري نيز به بدن وارد کرده باشيد.

نوع پيتزا را نيز عاقلانه انتخاب کنيد
به جاي نتخاب پيتزاي پر کالري مثل گوشت و .. از پيتزاي سبزيجات استفاده کنيد. پيتزاهايي که کمتر پنير دارد و در عوض سبزيجات بيشتري به آن اضافه شده و يا حاوي مواد رژيمي است.

نوشيدني مورد علاقه خود را نيز کمي تغيير دهيد .

مثلا به جاي مصرف نوشابه ها و يا هر نوع نوشيدني پر شکر انواع رژيمي آن را انتخاب کنيد يا به طور کلي آب را جايگزين آن کنيد.
اندازه ظروف غذايي خود را کوچکتر کنيد
شايد روش مسخره اي به نظر رسد اما امتحان کنيد مطمئنا نتيجه مطلوبي خواهيد گرفت.
مصرف نوشيدني الکلي را کاهش دهيد
نوشيدني هاي الکلي کالري بيشتري در مقايسه با نوشيدني هاي ساده و غير الکلي ديگر دارد.به علاوه اشتهاي شما با خوردن نوشيدني هاي الکلي بيشتر مي شود.
مصرف چاي سبز را فراموش نکنيد
اين نوع چايي مصرف کالري را افزايش مي دهد.
ورزش يوگا نقش موثري در کاهش وزن دارد
به اين ترتيب که عملکرد مغز را تنظيم مي کند و از پر خوري اجتناب خواهيد کرد.
غذاهاي خانگي را جايگزين غذاهاي آماده کنيد

کمي در هنگام خوردن توقف يا مکث کنيد
قاشق را زمين بگذاريد و به کاري مشغول شويد. مثلا گفتگو يا تميز کردن بشقاب. اين روش باعث مي شود که سيگنال سيري را زودتر درک و دريافت کنيد.

آدامس نعناع بجوييد
به خصوص در هنگام تماشاي تلويزيون ، مهماني و .. اين کار باعث مي شود از مصرف هله هوله و يا به طور کلي پرخوري و حمله به غذا اجتناب نماييد و آرام تر رفتار کنيد.
يکي از عادت هاي موفق افراد خوش اندام مصرف کم غذا در هر وعده غذايي است
يعني سهم خود را از غذا کم در نظر مي گيرند. به عبارتي ديگر بشقاب خود را لبريز از انواع غذاها نمي کنند. اگر شما نيز به اين امر عادت کنيد به مرور و به صورت خودکار کم خوراک تر مي شويد.

تمام غذاي داخل بشقابتان را نخوريد
بعضي از افراد عادت دارند که تمام غذاي داخل بشقاب را بخورند حتي اگر سير شده باشند . اين عادت صحيحي نيست. شايد بهتر باشد که کمي از غذا را نگه داريد. مثلا 20% از غذايي که داخل بشقاب ريخته ايد را نگه داريد.اين کار به شما کمک مي کند که کمتر بخوريد.

مصرف کالري روزانه خود را افزايش دهيد
يعني سوخت و ساز را ارتقا بخشيد . مثلا هر روز 100 کالري بيشتر بسوزانيد. روش هاي زير به شما در اين زمينه کمک مي کند.
- در حدود 20 دقيقه پياده روي
- 20 دقيقه نظافت و مثلا باغباني