نکات مهم برای درست کردن ژله تزریقی

نکات مهم براي درست کردن ژله تزريقي , و اين که چطوري ژله تزريقي را برگردانيم تا آسيبي به شکل نرسد.*اولين نکته براي درست کردن ژله تزريقي اين است که حتما براي کار از ژله آلوئه ورا استفاده کنيد . زيرا اين ژله به خاطر خاصيت بي رنگي باعث مي شود تا کار شما بهتر خودش را نشان دهد و جلوه ي بيشتري به کار مي دهد.

استفاده از ژله هاي رنگي , هرچند کم رنگ جلوه و درخشندگي کار را کم مي کند

براي درست کردن ژله آلوئه ورا ابتدا هر يک بسته از پودر اين ژله را با دو ليوان ( سايز متوسط ) آب جوش مخلوط کنيد و روي حرارت غير مستقيم ( روي کتري آب جوش ) قرار دهيد و خوب هم بزنيد تا مايع يکدست , شفاف, و بدون ناخالصي به شما بدهد .

زماني که ژله شما و آب جوش خوب مخلوط شدند مي توانيد مايع را داخل يک ظرف پيرکس بريزيد و منتظر شويد تا از حرارت ژله کم شود و بعد ظرف را داخل يخچال قرار دهيد تا ژله ببندد.

اما چنانچه مي خواستيد ژله خود را داخل يک ظرف پلاستيکي بريزيد تا در موقع برگشتن دچار مشگل نشويد , بعد از اين که ژله را از روي کتري برداشتيد , صبر مي کنيد تا دماي مايع ژله ما کم شود و به دماي محيط برسد و بعد ژله را داخل ظرف پلاستيکي مي ريزيد.

*نکته دوم براي درست کردن ژله تزريقي اين است که چند سرنگ داشته باشيد تا براي انجام کار مجبور نباشيد مدام يک سرنگ را بشوييد و براي رنگ بعدي استفاده کنيد . آب مانده از هر شستشو داخل سرنگ کار را خراب مي کند و خامه ي داخل سرنگ را شل مي کند. و چنانچه سرنگ را نشوييد و براي رنگ بعدي استفاده کنيد روي زيبايي کار شما اثر منفي مي گذارد.

*نکته سوم براي درست کردن يک ژله تزريقي خوب و زيبا اين است که هرگز براي تزريق داخل ژله از پارگي و يا بازشدن ژله نترسيد زيرا هنگامي که ژله را داخل يخچال قرار مي دهيد مجدد ژله خودش را مي گيرد و پارگي و شل شدگي ها از بين مي رود . پس با دلي آرام و با نشاط کار کنيد.

*چهارمين نکته اين است که حتما وقتي داخل ژله آلوئه ورا مدل گل خود را کشيديد آن را داخل يخچال قرار دهيد تا سفت شود و خودش را کامل بگيريد و شما در اين فاصله يک مقدار از ژله اي به هررنگ که دوست داريد با کمي آب ( به دماي محيط رسيده باشد يعني نه گرم و نه سرد ) مخلوط کنيد تا در آب باز شود سپس به همان ميزان که آب ريختيد شير اضافه کنيد و مخلوط را آن قدر هم بزنيد تا يکدست شود . بعد روي ژله آلوئه ورا بريزيد و مجدد داخل يخچال گذاريد تا خوب خودش را بگيرد .

رنگ ژله و شير باعث مي شود تا تمام پشت کار شما محو شود و خطوط ايجاد شده معلوم نشود و زيبايي کار شما چندين برابر مي شود.

و هنگامي که ژله خود را درست کرديد مي توانيد فقط تا دوروز و يا پايان تاريخ مصرف خامه ي موجود در ژله آن را در يخچال نگه داريد.

چنانچه مي خواهيد ژله را داخل جام درست کنيد . متناسب با ظرف جام يک ظرف انتخاب کنيد ژله ي گل تزريقي را داخل آن ظرف درست کنيد .در مدتي که گل را تزريق مي کنيد داخل ژله , داخل جام را با يک ژله مخلوط باشير بپوشانيد به اندازه ي ?/? حجم کل جام . بعد ژله گل بسته شده را از ظرف جدا کنيد و با دست به آرامي داخل جام بياندازيد و مجدد ژله را داخل يخچال گذاريد تا سفت شود.

چنانچه گل شما از دور ظرف جام فاصله داشت با کمي ژله آلوئه ورا دور آ بريزيد و بگذاردي تا داخل يخچال سفت شود. بدين ترتيب ژله گل شما در وسط جام قرار مي گيرد.

و در آخر هنگام برگرداندن ژله در ظرف حتما ظرف تان را خيس کنيد تا اگر ژله در جاي مناسبي از ظرف قرار نگرفت بتوانيد از خيسي بشقاب استفاده کرده و ژله را به جاي مناسب هدايت کنيد.