آشنایی با میان ‌وعده‌های کم کالری

براي حفظ سلامتي بدن و نيز براي رسيدن به تناسب اندام، رعايت يک رژيم غذايي مناسب، ضرورت دارد و استفاده از ميان وعده‌هاي سالم نيز بخشي از آن است....

1- پاپ کورن
شش پيمانه پاپ‌کورن مايکروويو شده. اگر مي‌خواهيد يک ميان ‌وعده زياد ولي کم کالري بخوريد،‌ استفاده از پاپ‌کورن، ‌پيشنهاد خوبي است.
همچنين اين ميان وعده داراي مقدار زيادي فيبر است که مي‌تواند شما را تا مدت زيادي سير نگه دارد.
چربي اشباع شده: 0/5 گرم
سديم: 220 ميلي‌گرم
کلسترول: ‌0 ميلي‌گرم
کربوهيدرات: 24 گرم

2- چهارده عدد بادام
هنگامي که به آشپزخانه دسترسي نداريد به عنوان مثال زماني که در ترافيک سنگيني گير کرده‌ايد و نياز به خوردن ميان وعده‌اي سالم داريد مي‌توانيد 14 عدد بادام بخوريد؛ با اين کار بدن شما 98 کالري دريافت خواهد کرد.
بادام‌ها سرشار از فيبر و پروتئين هستند و گرسنگي را براي مدت زيادي از شما دور مي‌کنند.
چربي اشباع شده: 0/63 گرم
سديم: 0 ميلي‌گرم
کلسترول: 0 ميلي‌گرم

3- سيب‌ پخته شده
سيب‌ها يکي از سالم‌ترين ميان‌وعده‌ها به شمار مي‌روند و به روش‌هاي زيادي مي‌توان از آن‌ها استفاده کرد. يکي از اين روش‌ها پختن آن است.
سيب پخته شده داراي همان مقدار فيبر و ويتاميني است که در سيب تازه وجود دارد. اگر مي‌خواهيد سيب شما خوشمزه‌تر شود مي‌توانيد روي آن مقداري پودر دارچين بريزيد بدون آن که هيچ کالري به آن اضافه شود.
چربي اشباع شده: 0 گرم
سديم: 2 ميلي‌گرم
کلسترول: 0 ميلي‌گرم

4- سه چهارم پيمانه قطعات يخ‌زده انبه
قطعات يخ‌زده انبه را هم به صورت بسته‌بندي شده و آماده و هم به صورت خانگي مي‌توانيد تهيه کنيد. استفاده از اين ميان وعده راه مناسبي براي درفت بتاکاروتن است . سه چهارم پيمانه از قطعات انبه يخ‌زده داراي فقط 90 کالري است و 60 درصد از نياز روزانه بدن به ويتامين C را برطرف مي‌کند.
چربي اشباع شده: 0 گرم
سديم: 0 ميلي‌گرم
کلسترول: 0 ميلي‌گرم

5- برش‌هاي سيب با کره بادام زميني
لايه نازکي از کره بدون نمک بادام زميني را روي سه چهارم پيمانه برش سيب بماليد. مراقب باشيد بيش از دو قاشق چاي‌خوري کره بادام زميني روي برش‌ها نماليد. اين ميان وعده داراي 90 کالري است.
چربي‌ اشباع شده: 0/8 گرم
سديم: 2 ميلي‌گرم
کلسترول: 0 ميلي‌گرم

6- ماست با مغز تخمه آفتابگردان
يک قاشق چايخوري مغز تخمه آفتابگردان را درون نصف پيمانه ماست بدون چربي بريزيد. مغزها داراي 19 کالري هستند و کل اين ميان وعده کمتر از نيم گرم چربي اشباع شده دارد. مطمن شويد مغزهايي که استفاده مي‌کنيد بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب مقدار سديم بدنتان هستيد.
چربي اشباع شده: 0/26 گرم
سديم: 0 ميلي‌گرم
کلسترول: 0 ميلي‌گرم