16 روش جهانی برای لاغر شدن

تبيان: اين مطلب، شما را با عادت‌هاي غذايي م?ثر در گوشه و کنار دنيا براي دستيابي به اندامي متناسب آشنا مي‌کند.
داشتن تناسب اندام يکي از عوامل لازم زندگي سالم است. البته هميشه از سوي متخصصان تغذيه تاکيد مي‌شود که بايد در طول سال‌ها وزن مناسبتان را حفظ و از کاهش و افزايش‌هاي متناوبي وزن خودداري کنيد. بنابراين داشتن عادت‌هاي غذايي مناسب و موثري که باعث رسيدن به چنين نتيجه‌اي مي‌شوند، اهميت بسيار دارد. اين مطلب، شما را با عادت‌هاي غذايي م?ثر در گوشه و کنار دنيا براي دستيابي به همين هدف آشنا مي‌کند.

روس‌ها و باغباني
بيشتر روس‌ها اوقات فراغت خود را در باغچه سپري مي‌کنند. آن‌ها ميوه و سبزي‌هاي مورد نيازشان را خودشان مي‌کارند و به اين ترتيب مواد غذايي تازه و مغذي‌تري را در سبد غذايي روزانه‌شان جاي مي‌دهند و داشتن اين عادت غذايي را يکي از بهترين عادت‌هاي خود عنوان مي‌کنند.

مالزيايي‌ها و زردچوبه
گياه زردچوبه در جنگل‌هاي مالزي به وفور يافت مي‌شود و يکي از مواد تشکيل‌دهنده ادويه کاري است که مالزي‌ها در غذاهايشان از آن زياد استفاده مي‌کنند. تحقيقات نشان داده است موش‌هايي که رژيم غذايي پرچرب دارند، وقتي زردچوبه مصرف مي‌کنند چربي کمتري جذب بدنشان مي‌شود و به نظر مي‌رسد ترکيب‌هاي موجود در زردچوبه رشد بافت چربي را کاهش مي‌دهد و سوخت‌وساز بدن را بالا مي‌برد.

آلماني‌ها و صبحانه مفصل
75 درصد آلماني‌ها عادت دارند صبحانه کاملي بخورند. اين در حالي است که تنها 44 درصد آمريکايي‌ها چنين عادتي را دارند. صبحانه آلماني‌ها معمولاً شامل غلات کامل و انواع نان و ميوه است. تحقيقات پژوهشگران انگليسي نشان داده است، افرادي که صبحانه نمي‌خورند بخشي از مغزشان را نسبت به مصرف مواد غذايي پرانرژي تحريک مي‌کنند و همين موضوع باعث چاقي بيش‌ترشان مي‌شود. آلماني‌هايي که به تناسب اندامشان اهميت مي‌دهند، معتقدند که عادت به خوردن صبحانه مفصل، کمک فراواني به حفظ تناسب اندامشان مي‌کند.

انگليسي‌ها و وعده‌هاي کوچک
در تمام رستوران‌هاي انگليس وعده‌هاي غذايي در حجم کم سرو مي‌شوند. مردم اين کشور سعي مي‌کنند تعداد وعده‌هاي غذايي بيشتر اما در حجم کمتر را بخورند. آن‌ها بر اين باورند که اين عادت خود به تدريج باعث کاهش وزن آن‌ها مي‌شود.