چگونه مانع از سرماخوردگی و آنفلوانزا در این فصل شویم؟

بدن خانم های باردار به این علت که سخت سرگرم بزرگ کردن جنین است، از نظر ایمنی ضعیف می شود. به این ترتیب ایمنی طبیعی بدن آنها در برابر بیماری ها به خطر می افتد.

 

به خاطر داشته باشید که سرماخوردگی و آنفلوانزا در دوران بارداری می تواند سخت تر و طولانی تر شده و امکان دارد به ذات الریه نیز تبدیل شود. همچنین خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد.

 

بنابراین بهتر است نسبت به ویروس هایی که منجر به سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوند محتاط تر بوده و پیشگیری های لازم را انجام دهید.

 

شما نمی توانید از ابتلا به هر نوع ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا ممانعت کنید، اما می توانید قدرت سیستم ایمنی بدن خود را تا حد زیادی بالا ببرید:

 

- در پاییز و زمانی که واکسن آنفلوانزا در دسترس است از آن استفاده کنید. قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنید.

 

- دست های خود را قبل از خوردن غذا و بعد از پیاده روی، خرید و عطسه کردن با آب و صابون به خوبی بشویید.

 

- از غذاهای سالم مثل انواع میوه ها و سبزیجات و حبوبات تغذیه کنید. انواع مختلف این دسته از غذاها آنتی اکسیدان و مواد معدنی را به بدن شما می رسانند و به بدن کمک می کنند تا با میکروب ها مبارزه کند.

 

- مایعات را به مقدار زیاد بنوشید. آب، دمنوش های گیاهی و آب میوه ها باعث بهبود سیستم دفاعی بدن شده و حجم مواد معدنی و ویتامین ها را در بدن بالا می برد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد خوردن کافئین یا نوشیدنی های شیرین را کم کنید.

 

- زمانی که احساس خستگی می کنید استراحت کنید و سعی کنید هر گونه استرس را از خود دور نگه دارید.

 

- ورزش کنید. ورزش سرعت گردش خون را تنظیم کرده و به بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند.

 

- چنانچه سیگار می کشید سعی کنید تا آن را ترک کنید. سیگار علاوه بر اینکه برای نوزاد مضر است، سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند.