نشانه هاي خطرناك حمله قلبي چيست

پتاسيم" در مواد معدني بدن اگر در سطح و ميزان پائيني برسد باعث بروز مشكلات قلبي زيادي مي شود. فاطمه حسيني، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برخي از مواد غذايي كه حاوي پتاسيم هستند براي سلامتي فرد بسيار مفيد است و با مصرف داروهاي پتاسيم دار مي توانند از افزايش فشار به شدت پيشگيري كنند.

وي افزود: پتاسيم در كنترل ميزان آب و حفظ تعادل مناسب اسيد و باز در بدن نقش مهمي داشته و تعادل املاح و الكترون ها در بدن توسط اين ماده معدني حفظ مي شود.

وي خاطرنشان كرد: كمبود پتاسيم در بيماراني همچون قلبي و عروقي بسيار خطرناك است و افت بيش از حد پتاسيم در بدن قادر است كه مشكلات قلبي و عروقي را در فرد پديدار كند.
وي عنوان كرد: افراد بايستي منابع مناسبي كه سرشار از پتاسيم است همچون موز، سيب زميني، گل كلم، كلم بروكلي، قارچ، انجير و آ‌لو را در برنامه غذايي خود قرار دهند چرا كه اين مواد موجب تأمين نياز بدن به پتاسيم مي شود.
حسيني يادآور شد: فقر پتاسيم به پوست آسيب هاي جديدي وارد مي كند و از علائم مهمي كه سلامتي فرد را به خطر مي اندازد، خستگي بدن، ضعف عضلاني، يبوست، ضربان غير طبيعي قلب، افت كاركرد كليه و مشكلات تنفسي مي شود.
وي اذعان داشت: پتاسيم به ذخيره سازي قند خون بدن كمك مهمي مي كند و در صورتي كه اين ماده به بدن به طور مناسب نرسد فرد دچار ضعف ماهيچه و احساس خستگي بيش از حد مي شود.
وي در خاتمه گفت: پتاسيم همچنين براي سلول هاي عصبي، دستگاه گوارش، دريچه هاي قلبي و كاركرد كليه ها بسيار ضروري بوده و افراد بايستي مواد غذايي كه سرشار از پتاسيم هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.