فواید پیاده‌روی

پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه 150 دقيقه پياده‌روي در هفته و كاهش 7 درصدي وزن بدن مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را تا 58 درصد كاهش دهد. در مردان، پياده‌روي قلب را تقويت مي‌كند. مرگ و مير افرادي كه بيش از 3 كيلومتر در روز راه مي‌روند، به نسبت ساير افراد بسيار كمتر است. پژوهش‌ ديگري روي 72488 پرستار زن نشان داد، افرادي كه بيش از سه ساعت در هفته پياده‌روي مي‌كنند، احتمال ابتلا به بيماري قلبي كرونر 35 درصد در آنها كمتر است.
پياده روي به سلامت مغز نيز كمك مي‌كند. در يك مطالعه كه رابطه ميان عملكرد ادراكي و پياده‌روي را بررسي مي‌كرد، پژوهشگران متوجه شدند زناني كه دست كم پنج ساعت در هفته پياده‌روي مي‌كنند، كمتر به زوال عقلي مبتلا مي‌شوند و درك و شناخت آنها نسبت به ساير افراد بسيار بيشتر است.
پياده‌روي براي سلامت استخوان‌ها هم مفيد است و پژوهش‌ها نشان مي‌دهد زنان يائسه‌اي كه هر روز پياده‌روي مي‌كنند، تراكم استخوان آنها بسيار بالاتر است. پياده‌روي، به خصوص، ميزان از دست رفتن استخوان پاها را كاهش مي‌دهد.
با پياده‌روي مي‌توانيد علائم افسردگي را از بين ببريد. پياده‌روي به مدت 30 دقيقه و سه تا پنج بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالي، تا 47 درصد علائم افسردگي را كاهش مي‌دهد. زناني كه در هفته دست كم يك ساعت و نيم پياده‌روي مي‌كنند، 18 درصد كمتر به سرطان سينه و روده بزرگ مبتلا مي‌شوند. حتي اگر فرد مبتلا به سرطان روده و يا سينه شروع به ورزش كند، كيفيت زندگي او بالاتر رفته و احتمال درمان او افزايش مي‌يابد. 30 دقيقه پياده‌روي، سه بار در هفته، به‌طور قابل توجهي موجب تناسب اندام مي‌شود. قدم زدن در فواصل كوتاه (10 دقيقه) و به مراتب زياد (سه بار در روز) نيز تاثير مشابهي دارد و از چاقي پيشگيري مي‌كند. راه رفتن عملكرد بدني را بهبود مي‌بخشد و مانع از ناتواني جسمي در كهنسالان مي‌شود و در آخر تنها جمله‌اي كه مي‌توان گفت اين است كه راه رفتن براي همه افراد خوب است.