خوراکی برای تامین آب بدن

کارشناسان تغذيه توصيه مي کنند 15 ميوه را براي هيدراته نگه داشتن بدن دريابيد.
اين 15 ماده غذايي داراي آب بالا و پر شده با مواد مغذي و به طور طبيعي حاوي کالري کم مي باشد با توجه به قانون قديمي از انگشت شست، شما بايد هشت ليوان آب در هر روز بنوشيد و برخي از کارشناسان حتي آب بيشتري را توصيه مي کنند که مي تواند مانند يک وظيفه دلهره آور در برخي از روزها به نظر برسد شما لازم نيست که به همه آب بنوشيد تقريبا 20? از مصرف آب روزانه ما از غذاهاي جامد، به خصوص از ميوه ها و سبزيجات فراهم مي شود.
1 - خيار
محتواي آب: 96.7?
اين گياهي تابستاني است که داراي بالاترين مقدار آب از تمامي مواد غذايي جامد است در سالاد به صورت قطعه قطعه استفاده مي شود. اگر مي خواهيد قدرت مرطوب کنندگي خيار را بيشترکنيد سعي کنيد آن را با ماست بدون چربي، نعناع و مکعب هاي يخ ساخته شده با سوپ خيار ترکيب کنيد.
سوپ هميشه مرطوب است اما شما ممکن است بخواهيد چيزي گرم در فصل تابستان بخوريد سوپ خيار سرد است و از سوي ديگر، در هر زمان از سال با طراوت و خوشمزه است.

2 - کاهو
محتواي آب : 95.6?
يک فنجان کاهو حاوي: 10 کالري، 0 گرم چربي، 1 گرم پروتئين، 2 گرم کربوهيدرات (1 فيبر رژيم غذايي)، 7 درصد از ويتامين A، 3 درصد از ويتامين C، 1 درصد از کلسيم و 2 درصد از آهن است همچنين حاوي مقدار بسيار کم از پتاسيم، فولات، ويتامين K، منيزيم و فسفر است. و با حدود 96 درصد آب براي رفع تشنگي مفيد است.

3 - کرفس
محتواي آب : 95.4?
اين افسانه در مورد کرفس با کالري منفي کاملا درست نيست، اما مانند تمام مواد غذايي که داراي آب بالا است، کرفس کالري بسيار کمي (فقط 6 کالري) در هر ساقه دارد و داراي فيبر و آب است و با خوردن ان شما احساس سيري مي کنيد و اشتهاي شما را مهار مي کند.
اين گياهي بسيار سبک وزن و کوتاه است کرفس حاوي فولات و ويتامين هاي A، C و K و محتواي آب بالا است کرفس اسيد معده را خنثي مي کند و اغلب به عنوان يک درمان طبيعي براي سوزش معده و بازگشت اسيد به مري توصيه مي شود.

4 - تربچه
محتواي آب: 95.3?
اين سبزيجات ريشه اي داراي طراوت هستند و بايد در فصل بهار به طور ثابت و در سالاد فصل تابستان استفاده کنيد. آنها تند و شيرين عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند و در بسته بندي هاي کوچک و مهم تر از آنها با آنتي اکسيدان ها مانند کاتچين ( که در چاي سبز يافت مي شود ) پر شده است.
بافت ترد تربچه در سالاد کلم براي تابستان بدون سس مايونز مورد نياز است. سالاد ترکيبي از ( تربچه و کلم و هويج خرد شده ، نخود فرنگي، فندق خرد شده، جعفري، آب ليمو، روغن زيتون، نمک، و فلفل ) است.

5 - گوجه فرنگي
محتواي آب: 94.5?
گوجه فرنگي کمي درشتتر خرد شده هميشه يک عامل اصلي از سالاد، سس و ساندويچ است اما گونه هاي شيرين گيلاس و انگور را که يک ميان وعده آبدار بسيار عالي هستند فراموش نکنيد. آنها اگر با برخي از آجيل و يا مقداري پنير کم سديم خورده شوند عطر و طعم خوبي پيدا مي کنند.

6 - فلفل سبز
محتواي آب: 93.9?
فلفل دلمه اي از هر گونه داراي محتواي آب بالا است فقط لبه بيروني گونه هاي فلفل قرمز و زرد ( که در حدود 92? آب است ) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز حاوي آنتي اکسيدان ها مي باشد قبل از صرف شام و يا اواخر شب فلفل ميان وعده خوبي است.

7 - گل کلم
محتواي آب: 92.1?
علاوه بر داشتن مقدار زيادي از آب، داراي ويتامين ها و مواد مغذي گياهي است که براي کمک به کاهش کلسترول و مبارزه با سرطان، از جمله سرطان سينه موثر است در يک مطالعه در سال 2012 توسط محققان دانشگاه واندربيلت روي بيمار مبتلا به سرطان پستان نشان داده است که خوردن سبزيجات کلم، شبيه به گل کلم با خطر مرگ ناشي از بيماري يا عود کمتر همراه است.