تناسب اندام در فصل پاییز

روشهای زیر تناسب اندام در پاییز را به دنبال دارد:

۱- روزی هزار قدم بردارید

هر چه هوا سرتر می‌شود، کمتر دوست داریم از خانه بیرون برویم. اما این به این معنی نیست که باید فعالیت‌های فیزیکی‌مان را کاهش دهیم. بلند شوید و از کامپیوتر، اجاق گاز و تخت خوابتان دور شوید. تناسب اندام و سلامتی ارتباطی به اینکه چند ساعت بیرون از خانه کار می‌کنید ندارد، اما با این که چند ساعت از وقت‌تان را صرف نشستن می‌کنید ارتباط مستقیم دارد. توصیه می‌شود یک قدم شمار بخرید و روزانه دست کم هراز قدم راه بروید.

 

۲- مواد غذایی حاوی فیبر بخورید

حداقل ۴۰ گرم فیبر در روز بخورید. با تمرکز روی خوردن فیبرها به طور طبیعی غذاهای کم کالری‌تر خواهید خورد و از مواد غذایی گیاهی و سرشار از آنتی اکسیدان بیشتر استفاده می‌کنید. غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از: کلم بروکلی، سبوس، کلم، کرفس، کدو، حبوبات و قارچ.
۳- ورزش کنید

روش مورد علاقه‌تان را برای پورزش کردن انتخاب کنید یا با خانواده‌تان ورزش کنید یا در یک تیم و یا به تنهایی. پیاده‌روی را باید با شدت متوسط و به طور مداوم، به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه و در بیشتر روزهای هفته انجام دهید. بهتر است تلاش کنید هر روز این کار را انجام دهید.

 

۴- مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

در طول هفته، به گونه‌ای مصرف گوشت قرمز تان را کاهش دهید که روزانه بیش از ۷۰ گرم از آن نخورید. به جای گوشت قرمز از سبزیجات، مرغ و ماهی استفاده کنید. این غذاها نه تنها کالری و حجم کمتری دارند بلکه منبع پروتئین هستند.

 

۵- غلات بخورید

درست است که خوردن شیرینی و کیک و آب نبات ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما باید تلاش کنید که بیشتر غلات کامل مصرف کنید و خوردن غذاهای حاوی قند، آرد سفید و نمک را کاهش دهید. بعضی از گزینه‌های سالم عبارت است از: برنج قهوه‌ای، جو، ارزن، بلغور و دانه گندم.