بهترین ورزش برای لاغری چیست

ورزش اصولي و مناسب براي کاهش وزن به فعاليتي گفته مي‌شود که شدت آنچناني نداشته باشد. پياده‌روي اين ويژگي را دارد. يک پياده‌روي سريع ضربان قلب را در محدوده مورد نظر نگه مي‌دارد و از طرفي تحمل آن براي شخص راحت‌تر است و انجام آن براي شخص به امکانات خاصي نياز ندارد و فرد در هر محيطي مي‌تواند اين فعاليت را انجام دهد. درواقع تمام اين ويژگي‌هاي مثبت باعث شده متخصصان از پياده‌روي به‌عنوان بهترين ورزش براي تناسب اندام نام ببرند و آن را به افراد توصيه کنند.

برخي چاقي‌ها ژنتيک است، آيا اين چاقي‌ها هم با ورزش کاهش مي‌يابند؟
ورزش، درمان چاقي است و در انواع چاقي موثر است. متاسفانه باوري وجود دارد که تنها درمان چاقي‌هاي مادرزادي، جراحي‌هاي زيبايي هستند و ورزش در اين زمينه نمي‌تواند کاري انجام دهد. در حالي که با ورزش در هر حالتي مي‌توان به کاهش وزن رسيد و اگر فرد به اندازه غذا بخورد و ورزش کند، مسلما تعادل انرژي را در بدن منفي کرده و مجبور مي‌شود از ذخاير بدن که همان چربي‌ها هستند، استفاده کند.
پس کاهش وزن در هر فردي با ورزش اتفاق مي‌افتد، ولي در درصدي از افراد که خيلي چاق هستند کار مقداري دشوارتر است و اين‌گونه نيست که ورزش بتواند فردي خيلي چاق را به يک فرد عضلاني تبديل کند و يکسري محدوديت‌ها به دليل تيپ‌هاي ژنتيک وجود دارد. بعضي افراد به طور ژنتيک شکم بزرگي دارند. اين افراد مسلما با ورزش لاغر مي‌شوند، ولي به هيچ‌وجه نمي‌توانند به يک فرد ترکه‌اي تبديل شوند.