ساخت باتری خورشیدی برای ساعت مچی iWatch اپل

شرکت اپل در نظر دارد نخستين ساعت مچي هوشمند را که قرار است تا پايان سال ???? ميلادي وارد بازار شود، به سيستم شارژ القايي و باتري‌هاي خورشيدي مجهز کند.

به گزارش شماران سيستم، روزنامه نيويورک‌تايمز در جديدترين گزارش خود نوشته است که شرکت اپل روي شارژرهاي القايي بي‌سيم براي ساعت مچي هوشمند خود کار مي‌کند و روش‌هايي را مورد آزمايش قرار مي‌دهد که طي آن بتوان از باتري‌هاي خورشيدي در نمايشگر اين ساعت مچي استفاده کرد.

شرکت اپل اين باتري‌هاي خورشيدي را به گونه‌اي در نمايشگر ساعت مچي iWatch کار مي‌گذارد که به صورت خودکار با نور خورشيد و محيط پيرامون شارژ مي‌شوند و انرژي مورد نياز خود را تامين مي‌کنند.

گفته مي‌شود که اپل هر دو فناوري ياد شده را براي نخستين محصول پوشيدني خود آزمايش کرده است و از اين رو مي‌توان گفت که از هم‌اکنون تا زمان عرضه ساعت مچي هوشمند iWatch مدت طولاني باقي باقي نمانده است.

البته روزنامه نيويورک‌تايمز گزارش داده است که اپل هنوز نمي‌تواند اين سيستم شارژ خورشيدي را به توليد انبوه برساند و به همين خاطر احتمال مي‌رود ساعت iWatch در اواخر سال جاري يا اوايل سال آتي ميلادي به دست کاربران جهاني بسته شود.

همچنين گفته شده است که اين ساعت مچي هوشمند سيستم‌ها و قابليت‌هاي مخصوص تناسب اندام را در خود جا داده است.

اين ابزار جديد Healthbook نام دارد که مبتني بر سيستم‌عامل iOS ? به دست کاربران مي‌رسد.

شرکت اپل پيش از اين ابزار ويژه تشخيص حرکات کاربران را نيز براي اين محصول در نظر گرفته بود تا آن را متفاوت با تمام ساعت‌هاي مچي موجود در بازار جهاني عرضه کند.