روغن کانولا سازگار با قلب

روغن کانولا که از دانه‌هاي گياه کانولا گرفته مي‌شود از خانواده کلم‌ها است.
به گزارش ايسنا، کلم پيچ، کلم بروکلي و گل کلم نيز از همين خانواده گياهي هستند. روغن کانولا براي هر نوع روش پخت و پز ايده‌آل است. در واقع مقاومت بالاي اين روغن در برابر حرارت به اين مفهوم است که مي‌توان از آن در شيوه‌هاي مختلف طبخ غذا استفاده کرد.
روغن کانولا در سراسر جهان مورد استفاده دارد. در واقع روغن کانولا از روغن‌هاي گياهي پرمصرف در کانادا و ژاپن است در حالي که در مکزيک و آمريکا به لحاظ مصرف در رتبه دوم روغن‌هاي گياهي قرار دارد اما با اين حال در مجموع سومين روغن گياهي مصرفي در سراسر جهان محسوب مي‌شود.
امروزه نياز جهاني براي توليد و توزيع مواد خوراکي سالمتر افزايش يافته چرا که بيماري‌هايي چون ديابت و امراض قلبي – عروقي به چالشي مهم در سراسر جهان تبديل شده و يک تغيير ساده‌ مثل استفاده از روغن‌هاي آشپزي سالمتر مي‌تواند تاثير چشمگير بر سلامت افراد داشته باشد.
مقدار چربي‌هاي اشباع‌شده موجود در روغن کانولا پايين است و در عوض اسيدهاي چرب امگا6 و امگا3 به نسبت دو بر يک در اين روغن وجود دارند. مصرف اين روغن مقدار ليپوپروتئين کم‌حجم يا همان کلسترول بد و همچنين کل حجم کلسترول خون را پايين مي‌آورد و به عنوان منبع غني از اسيدچرب امگا3 براي کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي - عروقي مفيد است.
سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA) سلامت اين روغن را به دليل داشتن مقادير زيادي از چربي‌هاي کاهنده کلسترول مورد تاييد قرار داده است. روغن کانولا محصولي غني از اسيد «آلفا – لينولنيک»، نوعي اسيد چرب امگا3 موجود در گردو است. اين روغن همچنين سرشار از اسيدهاي چرب تک زنجيره‌اي اشباع نشده است که در آواکادو و زيتون نيز وجود دارند.