کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی با پیاده‌روی

يک پزشک متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: پياده روي که شايد بسياري مردم از آن غافل هستند فوايد بسياري به همراه دارد از جمله آنکه خطر بيماري قلبي و سکته مغزي را کاهش مي دهد.

دکتر عباس محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پياده روي منظم مي‌تواند به افراد کمک کند تا چربي‌هاي بدنشان را کم و وزن مناسب خود را حفظ کنند، ضمن اينکه تناسب اندام را بهبود بخشيده و خطر گسترش بيماري‌هايي از قبيل بيماري قلبي، پوکي استخوان و برخي سرطان‌ها را کاهش مي دهد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين پياده روي را مي تواند فعاليت بدني مناسبي براي افراد داراي اضافه وزن باشد، ضمن اينکه اين ورزش براي افراد مسن نيز تمرين مناسبي است که بايد به آن حتما توجه کنند.

دکتر محمدي خاطرنشان کرد: پياده روي فوايد زيادي دارد که افزايش تناسب سيستم قلبي و عروقي و کاهش خطر بيماري قبلي و سکته مغزي از جمله آن هاست.

وي خاطرنشان کرد: کنترل و بهبود فشار خون، درد عضلات و مفاصل و ديابت از ديگر مزايايي است که پياده روي براي انسان به همراه دارد.

اين پزشک متخصص قوي تر شدن استخوان ها را از ديگر مزيت هاي پياده روي عنوان کرد و گفت: افرادي که به ورزش پياده روي توجه مي کنند قدرت و استقامت عضلات آن ها افزايش يافته و در مقابل چربي هاي آنان کاهش خواهد يافت.

محمدي در پايان به عموم مردم توصيه کرد تا حداقل ?? دقيقه به طور سريع در هفته پياده روي کنند.