چای سبز چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

طي جديدترين نتايج حاصله محققان، چاي سبز جدا از کمک به بيماران مبتلا به سرطان، آرتروز و برخي ديگر از بيماري ها، وزن اضافه را از بين برده و باعث تناسب اندام مي شود.

ندا خوانساري مشاور تغذيه و رژيم درماني به باشگاه خبرنگاران گفت: چاي سبز به چهار روش باعث رسيدن به وزن ايده آل مي شود، اين نوشيدني قديمي داراي خواصي است که باعث سوزاندن چربي هاي اضافي در بدن خواهد شد، براي افرادي که داراي اضافه وزن بوده و از چاقي رنج مي برند نوشيدن چاي سبز نتايج قابل توجهي به همراه خواهد داشت چرا که از انتقال قند در ميکروارگانيسم هاي چربي پيشگيري کرده و همزمان با کاهش سطح LDL، مقدار HDL را افزايش مي دهد.
وي افزود: لازم است بدانيم متابوليسم بدن ما چگونه کار مي کند، اگر داراي متابوليسم تنبلي باشيم به راحتي استعداد چاقي خواهيم داشت و اگر متابوليسم ما از سرعت بالايي برخوردار باشد، تقريبا مي توانيم هر آنچه مي خواهيم بخوريم بدون آنکه وزني به ما اضافه شود، چاي سبز سرعت متابوليسم را افزايش داده و از اين طريق باعث کاهش وزن خواهد شد.
وي تصريح کرد: با افزايش سن، ميزان قند در بدن افزايش مي يابد، اين عامل هيپوگلسيمي (افت قند) در بدن به سلول هاي چربي تبديل مي شود، خوشبختانه چاي سبز به دليل وجود آنتي اکسيدان هاي فراوان در خود، نه تنها به کند شدن روند پيري کمک خوبي مي کند بلکه به خاطر وجود پلي فنول ها و پلي ساخاريدها، به کاهش سطح قندخون نيز کمک موثري مي کند.
وي خاطر نشان کرد: معمولا در فراز و نشيب هاي زندگي مواقعي به وجود مي آيد که بسياري از افراد را دچار " استرس" مي کند و کم نيستند کساني که در شرايط استرس زا به خوردن روي مي آورند غافل از اينکه دچار اضافه وزن مي شوند، در اين شرايط با يک راه طبيعي يعني نوشيدن چاي سبز مي توانيد با اين مشکل مبارزه کرده و از استرس خود بکاهيد.