زنی که هشت هزار باربا اتش نشانی تماس گرفت




8 هزار بار تماس یک زن با آتش‌ نشانی در مدت یک سال

رییس مرکز فرماندهی ۱۲۵ در توضیح خاص‌ترین مزاحمان تلفنی مرکز ۱۲۵ به تماس‌های مکرر زنی اشاره کرد و گفت: این زن در سال گذشته هشت هزار بار با مرکز ۱۲۵ تماس گرفته و اقدام به فحاشی و آزار و اذیت اپراتورهای این مرکز می‌کرد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان میدهد این زن در یک روز کاری بیش از ۹۰۰ بار با این مرکز تماس گرفته است گفت: سرانجام مسئولان این مرکز تصمیم گرفتند تا برای برطرف کردن این مشکل با این زن صحبت کرده و توانستند با صحبت کردن با این زن که قصد داشت مسائل روانی خود را حل کند مشکلات را رفع کنند.

مزاحم دروغگو اسیر کوهستان شد

به گزارش تکناز نیکبخت همچنین به تماس ۹۰۰ باره جوانی اشاره کرد و گفت: سال پیش جوانی با استفاده از شماره‌های شرکت مخابراتی ایرانسل حدود ۹۰۰ بار با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تماس گرفت و هر بار نیز با اعلام گزارش کذب ماموران را به محل‌های اعلام شده اعزام می‌کرد که سرانجام در یکی از روزهای زمستان بار دیگر این جوان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و اعلام می‌کند که در کوهستان گرفتار شده است.

وی افزود: با وجود آن که اپراتورهای سامانه ۱۲۵ شماره این فرد را شناسایی کرده بودند اما با این حال نیروهای عملیاتی به محل اعلامی اعزام و نهایتا این جوان پس از ۹۰۰ بار مزاحمت گزارشی صحیح اعلام کرد و توسط گروه نجات از کوهستان نجات یافت.

به گفته نیکبخت این جوان پس از نجات از کوهستان به مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی آمد و از اپراتورهای این مرکز عذرخواهی کرده است. وی با بیان اینکه میانگین سنی مزاحمان تلفنی این مرکز را بیشتر نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: درصد کمی از مزاحمان سامانه ۱۲۵ به صورت تعمدی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و مردم از روی شادی اقدام به این کار می‌کنند.

رییس مرکز فرماندهی ۱۲۵ با بیان اینکه باید افکار مردم در این زمینه را تغییر داد به بحث فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ مردم اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ دانش‌آموزان می‌تواند نقش موثری در کاهش تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ داشته باشد.