توصیه هایی عالی برای کاهش اشتها

کم خوري را با عطر نعنا امتحان کنيد
بعضي از افراد براي از بين بردن بوي بد دهانشان، اقدام به خوردن خوراکي مي کنند. اين افراد مي توانند به جاي پرخوري هاي بي مورد، روزانه دو تا سه بار به وسيله دهان شويه هايي با عطر نعنا دهان خود را شستشو دهند تا اين طراوت و بوي خوش، فکر خوردن را از سرشان بيرون کند.

غذاهاي وسوسه انگيز را بدمزه کنيد!
شايد اين کار به نظرتان خنده دار برسد اما شما مي توانيد با بدمزه کردن خوراکي هايي که دوستشان داريد، ميل به خوردن آن ها را در وجودتان از بين ببريد. مثلا روي بستني يا کاکائو نمک بپاشيد يا پفک يا چيپس را کمي با آب خيس کنيد و بعد آن را بخوريد!

چراغ ها را روشن کنيد
يکي از موثرترين کار ها براي جلوگيري از پرخوري، غذا خوردن در محيطي کاملا روشن و نوراني است. اين طوري شما به خوبي متوجه ميزان غذايي که مشغول خوردنش هستيد، مي شويد.

شمع روشن کنيد تا آرام تر غذا بخوريد
شايد جالب باشد که بدانيد نتيجه جديد ترين مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزايش اشتها بي تاثير نيستند.

خوراکي هاي غني هم مي توانند کمک کننده باشند
هر زمان که احساس کرديد خيلي گرسنه ايد و اگر شروع به غذا خوردن کنيد تا حد افراط پيش مي رويد، غذاهاي پرحجم که زود تر سيرتان مي کنند را براي خوردن انتخاب کنيد و البته که منظور ما از غذاي پرحجم، غذاي چرب نيست بلکه غذاهايي است که با خوردن مقدار کمي از آن ها سريع احساس سيري مي کنيد و دست از خوردن مي کشيد. غذاهايي مثل ماکاروني يا سيب زميني پخته براي وعده هاي اصلي يا ذرت، دانه هاي بو داده، ژله و انگور براي مي ان وعده ها.

نوشيدني ها را جايگزين کنيد
و در آخر، اگر در بين روز نتوانستيد ميل به خوردنتان را به هيچ طريقي سرکوب کنيد، نوشيدن يک ليوان چاي، شير يا قهوه را به جاي کيک، بيسکوييت يا بستني به شما پيشنهاد مي کنيم.