تناسب اندام و لاغری این بار به روش چینی

رسيدن به يک وزن ايده آل و تناسب اندام راه چندان پيچيده اي نيست اگر متناسب با شرايط جسمي و روحي خود يکي از درمان هاي طبيعي مانند اصلاح رژيم غذايي ، هوميوپاتي ، طب سنتي چين يا هند را انتخاب کرده و با رعايت نکات و دستورات آن آرام آرام به وزن دلخواه خود نزديک شويد.

پارس ناز، مهم ترين نکته براي دستيابي آسان به اين هدف علاوه بر کمک گرفتن از شيوه هاي درماني، رعايت نکات و دستوراتي ساده اما کاربردي است که اجراي آنها به صورت روزانه مي تواند مدت زمان معمول کاهش وزن را در افراد مبتلا به اضافه وزن يا چاقي به نصف مدت زمان رايج، کاهش دهد.

1- افزايش وعده ها
يکي از مفيدترين شيوه هاي کنترل اشتها و کاهش وزن، افزايش تعداد وعده هاي غذايي از ? به ? وعده و مصرف موادغذايي کم کالري و سرشار از سبزيجات،ميوه و فيبر است.

2- قند و شکر ممنوع!
پرهيز از مصرف قند، شکر و آرد سفيد فرآوري شده، همچنين کاهش مصرف نمک، قهوه و چاي در رژيم غذايي روزانه تاثير زيادي در بهبود روند کاهش وزن دارد.

3- آب و سرکه بنوشيد!
درمانگران شيوه هاي طبيعي بر اين باورند نوشيدن يک ليوان آب که در آن ? قاشق غذاخوري سرکه سيب حل شده با وعده هاي غذايي به هضم بهتر موادغذايي و پيشگيري از جذب مواد غيرضروري و اخلاطي که به اضافه وزن منجر مي شوند، بسيار موثر است.

4- آب ليمو يا گريپ فروت؟
نوشيدن يک ليوان آب گريپ فروت يا ليموترش تازه با آب پرتقال صبح ناشتا تاثير زيادي در افزايش سوخت و ساز بدن دارد و روند لاغري را سرعت مي بخشد.

5- يک هفته گياهخواري
هر ماه يک هفته گياهخواري کنيد. براي اين منظور لازم است در وعده هاي غذايي خود علاوه بر مصرف غذاهايي که با سبزيجات تازه تهيه مي شوند، نوشيدن آبميوه ها، آب سبزي ها و معجون سبزيجات را در ميان وعده هاي غذايي فراموش نکنيد.

6- ورزش کنيد
سوخت و ساز بدنتان را با فعاليت هاي بدني افزايش دهيد. شنا، پياده روي سريع و هدفمند، دويدن و تنيس از جمله بهترين ورزش ها براي افزايش سوخت وساز بدن و از بين بردن کالري ها با فعاليت بدني است.

7- ماساژ بگيريد
هر شب اندام هاي مختلف بدن به ويژه اعضايي که استعداد چاقي در آنها زياد است را ماساژ دهيد. به اين ترتيب علاوه بر آنکه مي توانيد از تشکيل سلوليت در اندام ها پيشگيري کنيد، مي توانيد به از بين رفتن و دفع سلوليت جمع شده در برخي اندام ها نيز کمک کنيد. بهتر است بعد از ماسا ژ يک دوش آب گرم بگيريد.

8- چربي سوز طبيعي بنوشيد
از چربي سوز هاي طبيعي استفاده کنيد. نوشيدن آبميوه هايي مثل پرتقال، گيلاس، انبه، آناناس و همچنين نوشيدن آب سبزيجاتي مانند کلم، کرفس و ترکيبي از ديگر سبزيجات به عنوان بهترين چربي سوزهاي گياهي از سوي متخصصان تغذيه و طب سنتي توصيه مي شود.

9- رژيم سخت نگيريد
بهتر است براي کاهش وزن و رسيدن به وزن ايده آل، کمتر از رژيم هاي غذايي سخت و دشوار استفاده کنيد. اين رژيم ها آسيب جدي به سيستم عصبي بدن وارد مي کنند و گاهي سلامت پوست و مو را نيز تحت تاثير قرار مي دهند.

10- آزمايش چکاپ بدهيد
اگر در گروه افرادي هستيد که شيوه هاي مختلف را براي درمان چاقي و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانستيد به وزن ايده آل خود نزديک شويد، بهتر است چکاپ کاملي از برخي اندام هاي دروني خود مانند کبد، تيروئيد و دستگاه گوارش انجام دهيد و با متخصص در اين زمينه مشورت کنيد.