رژیم غذایی اکو آتکینز چیست؟

رژیم غذایی آتکینز بر اساس ، پروتئین بالا و کربوهیدرات کم، در یک دهه اخیر بسیار رواج داشته است. از آنجاکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی پر از چربی های حیوانی در تقابل با سلامت است، در حال حاضر رژیم غذایی گیاهخواری اتکینز به عنوان جایگزین وجود دارد که برخی اوقات رژیم غذایی اکو آتکینز نامیده می شود.
بعد از تحقیقات در بیمارستان سنت مایکل در تورنتو در مورد رژیم غذایی آتکینز، تصمیم گرفتند بررسی کنند که آیا این رژیم غذایی گیاهخواری با پروتئین بالا ، می تواند باعث کاهش وزن همراه با کم کردن کلسترول بد(LDL) شود.آنها رژیم غذایی آتکینزی اختراع کردند که مشابه رژیم اصلی بود که نسبت پروتئین و کربوهیدرات در آن حفظ شده بود اما پروتئین چربی حیوانی با پروتئین گیاهی جایگزین شده بود.(عمدتا از سویا)

محققان 47 مرد و زن دارای اضافه وزن را در هر دو رژیم غذایی اتکینز و یا رژیم غذایی گیاه خواران (از جمله لبنیات و تخم مرغ) و رژیم غذایی گیاهخواری با کربوهیدرات بیشتر و چربی کمتر قرار دادند. هر دو رژیم غذایی کم کالری بودند، 60٪ از کالری مورد نیاز شرکت کنندگان در مطالعه فراهم شده بود.
در طول چهار هفته، هر دو گروه به طور متوسط 8.8 پوند وزن از دست داده بودند و فشار خون، کلسترول و سطوح تری گلیسرید آنها بهبود یافته بود.اما مشاهده شد کسانی که از رژیم غذایی آتکینز پیروی کرده بودند 6%بیشتر کاهش کلسترول بد (LDL) داشته اند.