نمک رژيم غذايي خود را تا حد ممکن کاهش دهيد

مصرف نوشابه هاي الکلي را قطع کنيد. مصرف الکل مي تواند منجر به سرطان دهان، حلق، مري و کبد شود. ميزان ابتلا به سرطان در الکلي هايي که سيگار مي کشند چندين برابر است.
در رژيم غذايي روزانه خود تا حد امکان از گوشت هاي کم چرب استفاده کنيد. قبل از اين که گوشت را بپزيد تمام چربي هاي قابل رويت آن را جدا کنيد و دور بريزيد و اگر چربي باقي ماند، قبل از خوردن آن را جدا کنيد. مصرف ماهي را افزايش دهيد. گوشت سفيد را به جاي گوشت قرمز استفاده کرده و قبل از پخت، پوست و چربي آن را جدا کنيد.
ميوه ها و سبزي ها را جايگزين تنقلات سرخ شده و پرچرب کنيد.
به جاي مواد لبني پرچرب (شيرکامل، خامه، سرشير و ...) از محصولات لبني کم چرب استفاده کنيد. اين گروه از مواد غذايي منابع خوبي از پروتئين، ويتامين ها و مواد معدني به ويژه کلسيم هستند که براي حفظ سلامت فرد مفيد مي باشند.
مصرف غذاهاي حاوي ويتامين A، بتاکاروتن و ويتامين C احتمال ابتلا به سرطان ها را کاهش مي دهند. ميوه ها و سبزيهاي زيادي وجود دارند که داراي مواد فوق مي باشند. سعي کنيد در رژيم غذايي روزانه خود از سبزي هاي برگي شکل سبز تيره، زرد، نارنجي و ميوه ها بويژه مرکبات استفاده کنيد.
سبزي هاي خانواده کلم اغلب کاهش دهنده احتمال ابتلا به انواع سرطان ها هستند. اين سبزي ها منابع خوبي از فيبر، ويتامين ها و مواد معدني ها مي باشند. از اين خانواده مي توان به کلم چيني، کلم بروکلي،‌کلم بروکسل،‌کلم پيچ، گل کلم و کلم قمري اشاره کرد.
از روش هائي براي پخت غذا استفاده کنيد که نيازي به افزودن روغن نداشته باشد. مانند تنوري کردن، بخار پز کردن و آب پز کردن.
سعي کنيد با توجه به برچسب غذاها و ميزان چربي، کالري و فيبر در آنها براي هر روز خود يک برنامه غذايي تنظيم کنيد.