سرمایی ها بخوانند

آیا شخصیت سرمایی مدرسه موش ها را به یاد دارید که هر چه می پوشید باز هم از سرما می لرزید؟ این داستان خیلی از آدم هاست که تابستان را به زمستان ترجیح می دهند و در فصل سرما از کنار شوفاژ و بخاری تکان نمی خورند. شاید باورتان نشود، اما باید بدانید که سرمایی بودن بیش از حد می تواند سلامت تان را به خطر بیندازد.
می پرسید چرا؟ براساس بررسی های پژوهشگران، ایمنی بدن افرادی که بیش از حد سرمایی هستند پایین است به همین دلیل آنها در مقایسه با دیگران آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض بیماری ها قرار می گیرند. البته متخصصان می گویند به کمک روش های درمانی طبیعی به عنوان مثال کمک گرفتن از طب هندی، چینی و سنتی ایرانی می توان با مشکل سرمایی بودن بیش از حد مقابله کرد.
به عنوان مثال کاهش مصرف لبنیات و ترشیجات و قرار دادن مواد غذایی با طبیعت گرم و نوشیدن دمنوش های گیاهی بویژه دارچین، زنجبیل و چای سبز به جای چای سیاه تا حد زیادی کمک کننده است. این در حالی است که به گفته محققان ژاپنی، افراد سرمایی بیشتر از بقیه دچار سرماخوردگی فصلی می شوند و اگر در پی درمان مناسب نباشند در معرض مشکلات ریوی قرار می گیرند. پس اگر خواهان عمر طولانی تری هستید باید به جنگ این سرماخوردگی های به ظاهر ساده بروید و اجازه ندهید به بیماری های مزمن تبدیل شوند.
شاید یکی از بهترین توصیه ها این باشد که هر روز صبح یک قاشق عسل طبیعی با موم بخورید. با این اقدام نه تنها از بروز سرماخوردگی های سخت پیشگیری می کنید، بلکه در صورت ابتلا نیز علائم بیماری بسیار خفیف خواهد بود. همچنین به کمک این راهکار ساده بتدریج حس سرمایی بودن شما از بین می رود و راحت تر سرمای هوا را تحمل می کنید.
البته در صورتی که دیابتی هستید یا از مشکل اضافه وزن رنج می برید نباید در مصرف عسل زیادی روی کنید تا به اصطلاح از آن سوی پشت بام پرتاب نشوید!

منبع: جام جم آنلاین