روش آسان برای سوزاندن ۲۰۰ کالری

اهل ورزش کردن نيستيد؟ وقت کافي براي ورزش يا ثبت‌نام در کلاس‌هاي بدنسازي نداريد؟ آيا مي‌دانيد برخي از کارهاي روزانه بدون آنکه متوجه باشيد به کاهش وزن شما کمک مي‌کنند؟
اين ?? توصيه را که هر کدام از آن‌ها مي‌توانند باعث سوزاندن ??? کيلوکالري انرژي در روز شوند، امتحان کنيد...

? - جارو برقي بکشيد
جاروبرقي کشيدن فعاليت لذت‌بخشي نيست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهايت استفاده را ببريد.
البته هنگام جاروبرقي کشيدن، مرتب جارو را از يک دست به دست ديگر بدهيد و اگر منزلتان خيلي کوچک است، کف زمين را هم تي بکشيد.
يک ساعت جاروبرقي زدن و تي ‌کشيدن مساوي است با سوزاندن ??? کيلوکالري انرژي.

? - فرزندتان را به پارک ببريد
وقتي با بچه‌ها به پارک مي‌رويم بدون آنکه متوجه باشيم، راه مي‌رويم، مي‌دويم و خوشحاليم. تمام توجه‌مان به تفريح کردن با آن‌هاست و اصلاً فکر نمي‌کنيم که در حال ورزش هستيم، کافي است خود و فرزندتان را ساعتي در پارک سرگرم بازي کنيد تا ??? کيلوکالري بسوزانيد.

? - بخوانيد، بنويسيد، فکر کنيد
وقتي نامه‌اي مي‌نويسيد يا ايميل مي‌فرستيد يا مقاله‌اي مي‌خوانيد، مغز شما فعال مي‌شود. براي فعاليت مغز، انرژي لازم است و اين انرژي از طريق سوزاندن انرژي تأمين مي‌شود. البته مراقب باشيد هنگام انجام اين کارها کمرتان کاملاً صاف باشد. فراموش نکنيد که ? ساعت خواندن و نوشتن يا فکر کردن، ??? کيلوکالري مي‌سوزاند.

? - از پله به جاي آسانسور استفاده کنيد
اگر موقعيت ايجاب مي‌کند، به جاي آسانسور از پله‌ها استفاده کنيد. اين بهترين و ارزان‌ترين روش براي وزن کم کردن است. اصلاً لازم نيست در کلاس استپ يا ايروبيک نام‌نويسي کنيد. مي‌توانيد به راحتي با بالا و پايين آمدن از پله‌ها عضلات شکمي‌تان را تقويت کنيد و در ضمن کالري هم بسوزانيد. در صورتي که ?? دقيقه بدون توقف از پله‌ها بالا يا پايين برويد، ??? کيلوکالري خواهيد سوزاند.

? - در حال حرف زدن با تلفن همراه راه برويد
پياده‌روي ورزشي کامل است. پس هر کاري را که مي‌توان هم‌زمان با آن انجام داد، ارزشمند است. اگر با تلفن همراهتان يا تلفن بي‌سيم خانه صحبت مي‌کنيد، بلند شويد و قدم بزنيد. به اين ترتيب بدون آنکه متوجه باشيد، ورزش هم مي‌کنيد. يک ساعت پياده‌روي در روز مساوي است با سوزاندن ??? کيلوکالري.

? - ظرف‌ها را بشوييد
تعداد افرادي که ظرف شستن را دوست دارند، کم است. مطمئناً استفاده از ماشين‌ ظرفشويي راحت‌تر است اما به هر حال بد نيست گاهي ظرف‌ها را خودتان بشوييد. به قسمت خوب ماجرا فکر کنيد. شستن ظروف نه تنها به تقويت عضلات بالاتنه کمک مي‌کند، بلکه باعث سوزاندن کالري نيز مي‌شود. اگر سينک ‌ظرفشويي شما خيلي پايين است، به جاي خم کردن کمرتان، کمي پاهايتان را خم کنيد. به اين ترتيب عضلات پايين‌تنه‌تان هم تقويت مي‌شود. يک ساعت و ?? دقيقه ظرف شستن، ??? کالري انرژي مي‌سوزاند.

? - آشپزي کنيد
آشپزي را دوست داريد؟ آيا مي‌دانستيد آشپزي مي‌تواند سبب لاغري شود؟ خرد کردن، هم زدن، شستن و... فعاليت‌هايي هستند که مي‌توانند سبب سوزاندن کالري و کاهش وزن شوند. البته بايد توجه داشته باشيد غذايي که مي‌پزيد چرب و پرکالري نباشند چون در غير اين صورت تمام تلاش شما براي سوزاندن انرژي به باد مي‌رود. فراموش نکنيد که يک ساعت و ?? دقيقه آشپزي ??? کيلوکالري مي‌سوزاند.

? - دوچرخه‌سواري کنيد
دوچرخه‌سواري از تفريح‌هايي است که براي تناسب اندام بسيار مفيد است. اگر اتومبيل داريد، آن را در پارکينگ منزل پارک کنيد و با دوچرخه به محل کارتان برويد. اين کار نه‌ تنها براي سلامت خودتان، بلکه براي محيط زيست هم خوب است. البته هنگام دوچرخه‌سواري ? نکته را فراموش نکنيد؛ اول کلاه ايمني و بعد بطري آب. ?? دقيقه دوچرخه‌سواري، به سوزاندن ??? کيلوکالري کمک مي‌کند.

? - بازي کنيد
فرقي نمي‌کند در خانه باشيد يا بيرون از منزل. کنار فرزندانتان باشيد و بازي کنيد. از اسباب‌بازي‌ها استفاده و خود را سرگرم کنيد. يک ساعت بازي پرتحرک به سوزاندن ??? کيلوکالري کمک مي‌کند. البته اگر اهل بازي رايانه‌اي هستيد، بازي‌هاي پر تحرک را انتخاب کنيد.

?? - باغباني کنيد
بودن در کنار گياهان و گل‌ها نه‌ تنها براي روحيه بلکه براي تناسب اندام شما هم خوب است. البته بايد هنگام باغباني، به وضعيت کمرتان توجه داشته باشيد و در ضمن از کرم ضدآفتاب استفاده کنيد. يک ساعت باغباني ??? کيلوکالري مي‌سوزاند.

?? - اتومبيلتان را بشوييد
اين کار هم از ديگر کارهاي روزانه است که مي‌تواند به تناسب اندامتان کمک کند. به جاي بردن اتومبيل به کارواش، روز تعطيل آستين‌ها را بالا بزنيد و اتومبيلتان را بشوييد. اگر اتومبيل نداريد، مي‌توانيد موتور يا دوچرخه‌تان را بشوييد. ?? دقيقه شستشوي اتومبيل ??? کيلوکالريمي‌سوزاند.

?? - خريد برويد
وقتي به خريد مي‌رويد و با دوستان از مغازه‌اي وارد مغازه‌اي ديگر مي‌شويد، بدون آن که متوجه باشيد، کالري مي‌سوزانيد. البته بايد مراقب باشيد وزن آنچه در دست داريد، بين هر دو دست يکسان تقسيم شود تا دچار کمردرد نشويد. يک ساعت پياده‌روي و خريد، ??? کيلوکالري انرژي مي‌سوزاند.

?? - وسايل خانه را مرتب کنيد
تغيير دکوراسيون، جابه‌جا کردن مبل‌ها و... نه‌ تنها براي روحيه شما خوب است، بلکه به تناسب اندامتان هم کمک مي‌کند. البته مراقب باشيد اشياي سنگين را به تنهايي بلند نکنيد چون در اين صورت به کمرتان فشار مي‌آيد. ?? دقيقه مرتب کردن خانه ??? کيلوکالري انرژي خواهد سوزاند.

?? - شيشه‌ها را پاک کنيد
هر از چند گاهي شيشه‌ پاک‌کن را برداريد و شيشه‌ها را تميز کنيد. اگر احساس مي‌کنيد دستانتان گرم شده، نشانه خوبي است؛ يعني در عين حال که کالري مي‌سوزانيد، عضلات دستتان در حال تقويت شدن است. کارتان را بدون توقف ادامه دهيد زيرا هدف، افزايش ضربان قلب است. هر از چند گاهي دستتان را عوض و ماهيچه‌هاي هر دو دست را در اين کار شريک کنيد. يک ساعت پاک کردن شيشه‌ها، به سوزاندن ??? کيلوکالري انرژي کمک مي‌کند.
منبع: افکار