دم نوشهای گیاهی در میان وعده های زائران حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه زائران نگرانی درباره ویروس کرونا نداشته باشند، از استفاده گسترده تر دم نوش ها و محصولات دارویی سنتی برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها در ایام حج تمتع خبر داد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید علی مرعشی با اشاره به اینکه بیش از 463 نفر در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلا هستند، گفت: زائران ترس و اضطرابی نداشته‌ باشند؛ چراکه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: سال گذشته از محصولات دارویی سنتی برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها در ایام حج تمتع استفاده شد.

وی گفت: این محصولات دارویی انواع دم نوش‌هایی را شامل می‌ شود که حاوی داروهای گیاهی بوده و زائران استقبال خوبی از این دم نوش‌ها کردند؛ به همین علت بنا داریم استفاده از این داروها را گسترش دهیم.

مرعشی با اشاره به تولید 12 نوع دم نوش، افزود: بر این اساس مقرر شد سه نوع از این دمنوش‌های گیاهی از جمله ضد سرفه ، ضد سرماخوردگی و آرام‌بخش که برای دستگاه گوارش نیز استفاده می‌ شود، امسال در میان وعده‌های غذایی زائران قرار داده شود.

وی گفت: می‌خواهیم این دمنوش‌ها را به عنوان نوعی پیشگیری از درمان ارسال کنیم به گونه‌ای که به تدریج فرهنگ‌سازی شود تا قسمتی از درمان کلاسیک و آکادمیک به استفاده از این دارو‌ها اختصاص یابد و وارد درمانگاه‌های مستقر در مراکز درمان شود.

مرعشی افزود: 20 درصد از چای‌های کیسه‌ای موجود در هتل‌ها کم می‌شود و به جای آن، دمنوش‌های گیاهی یا چای سبز قرار می‌گیرد.

وی گفت: با افزایش مصرف دمنوش‌های گیاهی، حجم ارسال داروهای شیمیایی کمتر خواهد شد.