تناسب اندام و لاغری با کیوی

بسياري بنا به سليقه خود يا نظر ديگران سعي در لاغر کردن خود دارند که اغلب از طريق اعمال رژيم‌هاي سخت و پرهيز از مواد غذايي ضروري براي بدن -در يک ترکيب غذايي ايده آل و يا لازم براي بدن- از سوي ديگر به بدن خود صدمه مي‌زنند.
يکي از بهترين شيوه‌ها براي کاهش وزن و داشتن اندامي‌متناسب فعاليت منظم بدني (در غالب ورزش يا در هر سطح کمتري) در کنار تغيير عادات نامناسب غذايي و مسير خوردن به سوي خوراکي‌هاي مفيد تر با عوارض حداقلي يا بدون عارضه است.

کيوي؛ دوست روزهاي سرد، يار تناسب اندام
زادگاه کيوي کشور پهن‌آور چين است. زماني که اين ميوه در ابتداي قرن بيستم به کشورهاي ديگر مانند آمريکا، فرانسه و غيره راه پيدا کرد آن را «انگور چيني» لقب دادند.
اين ميوه‌ي ترش و شيرين طرفداران زيادي در سرتاسر دنيا دارد و يکي از ميوه‌هاي فوق‌العاده براي فصل سرما محسوب مي‌شود. اين ميوه براي ما ايراني‌ها نسبتاً ناشناخته بوده و بومي‌ايران نيست اما به صورت کاشته شده، به خصوص در گيلان و مازندران به عمل مي‌آيد و ايران جزو معدو کشورهاي توليد کننده آن به شمار مي‌رود.
کيوي به علت خواص بالا و ميزان کم قند در آن بهترين ميوه زمستاني توصيه شده براي افراد داراي اضافه وزن و ديابتي‌ها به شمار مي‌آيد.
دکتر احمدرضا درستي، متخصص تغذيه به باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در کيوي که از مقدار کمي‌فروکتوز و گلوکز تشکيل شده به آرامي‌در بدن متابوليز مي‌شود؛ بنابراين براي افراد داراي اضافه وزن و ديابتي نيز مفيد است. همچنين فيبر و املاح اين ميوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شاياني مي‌کند و تامين کننده بخشي از فيبر مورد نياز بدن است.