زنی که فقط بیسکویت و چای می‌خورد

یک زن اسکاتلندی 28 ساله به نام سوزان کیتل نمی‌تواند غیر چند عدد بیسکویت و سه فنجان چای در روز چیز دیگری بخورد. این زن بیچاره با یک بیماری نادر به نام تنبلی معده یا گاستروپارزی دست و پنجه نرم می‌کند.
,تغذیه سالم زندگی سالم
شرایط مزمن این زن اجازه نمی‌دهد که وی بتواند مانند یک انسان طبیعی غذا بخورد. معده‌ی او حدود 8 ساعت بیشتر از یک فرد نرمال زمان می‌خواهد تا یک وعده غذا را هضم کند.

دستگاه گوارش این زن جوان فقط می‌تواند بیسکوییت و چای را بهتر هضم کند برای همین او مجبور است روزانه به خوردن همین دو ماده‌ی غذایی بسنده کند.
متأسفانه اگر بخواهد مانند یک فرد نرمال غذا بخورد خیلی زود دچار ناراحتی و درد می‌شود. در واقع این زن با چای و بیسکوییت زنده است و این نوع تغذیه مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تأمین نمی‌کند. برای همین با علائمی مانند کاهش وزن، خستگی و ضعف روبه رو و در مقابل بیماری‌ها بسیار آسیب پذیر است. سایز این زن جوان در عرض یک سال چهار شماره کاهش یافته است.

در مصاحبه‌ای که سوزان کیتل با Daily Mail UK انجام داده گفته است: «هر روز غذای من به چند عدد بیسکوییت و چای محدود می‌شود. زمانی که کمی حالم بهتر است دو قاشق غذا خوری سیب زمینی له شده نیز می‌خورم. این نوع زندگی دشوار است و تقریباً همه‌ی وقتم را در بیمارستان می‌گذرانم».

با وجود این که پزشکان نوع بیماری این خانم را تشخیص داده‌اند اما نمی‌توانند دلیل بیماری‌اش را تشخیص دهند. آن‌ها قصد دارند دستگاهی در معده‌ی او قرار دهند تا انقباض عضلات آن را تحریک کند و بتواند مواد غذایی را بهتر و با سرعت بیشتری هضم کند.