علت های مهم برای لاغر نشدن شما

کارشناسان مي‌گويند علي رغم بهترين تلاش‌ها توسط شما چند چيز وجود دارد که شما ممکن است حتي متوجه نشويد و تاثير زيادي بر روي کاهش وزن داشته باشد. 10 علت در اينجا آمده است که ممکن است برنامه‌هاي لاغر شدن شما را به هم بريزد:

1 - شما وعده‌هاي کوچک را در دفعات بسيار مي خوريد
ويرجين مي‌گويد "ممکن است تصور کنيد خوردن وعده‌هاي کوچک هر 2 تا 3 ساعت به شما کمک مي‌کند که قند خون خود را پايدار سازيد و شما را از پر خوري دور نگه مي‌دارد”. اما اين ميتواند در حقيقت انسولين شما را بالا ببرد به طوري که شما به چربي ذخره خود دسترسي پيدا نکنيد. اگر شما يک ترکيبي از پروتئين بدون چربي ، ميوه‌هاي کم کربن و سبزيجات ، غلات کامل و چربي‌هاي سالم را بخوريد شما احساس پر بودن بيشتر و طولاني تر خواهيد داشت و همچنين وزن کم مي کنيد.

2 - شما بيش از حد تمرين مي‌کنيد
الکايم مي‌گويد ” تمرين بيش از حد ميتواند نتيجه معکوس دهد. تمرين با فاصله بهترين کار براي کاهش وزن است و همچنين شما ميتوانيد در يک زمان کوتاهي کمتر تمرين کنيد. مطمئن شويد که تمرين را 2 يا سه بار در هفته انجام دهيد زيرا از نظر رواني و جسمي آسيب زننده است ".

3 - شما محروميت از خواب داريد
بر طبق نظر سنجي گالوپ ، ?? درصد از مردم هر شب کمتر از ? ساعت خواب دارند. بدون اين زمان با ارزش براي خاموش شدن چشم، هورمون استرس و همچنين قند خون و انسولين همگي افزايش مي‌يابد که ممکن احساس گرسنگي را براي شما ايجاد کنند. به گفته جي جي ويرجين، يک متخصص مشهور در تغذيه و تناسب اندام، خواب همچنين منجر به مقاومت انسولين مي شود که چربي سازي را براي بدن شما ساده‌تر مي کند.

4 - تمرين سخت را بهانه‌اي براي خوردن مي کنيد
يوري الکيم متخصص تغذيه و تناسب اندام و نويسنده "رژيم و انرژي در تمام روز” ميگويد فقط به خاطر اينکه شما 700 کالري در ورزش سوزانده‌ايد بدين معنا نيست که شما آزاديد هر چه ميخواهيد بخوريد. شما همچنين نميتوانيد چيزي را با قصد سوزاندن آن در آينده بخوريد ، چرا که ورزش زياد منجر به بيش تمريني و افزايش وزن ميشود. در عوض، غذايي بخوريد که به شما سوخت لازم براي ورزش را برساند و شامل يک ميان وعده کوچک براي بازيابي باشد.

5 - تيروئيد شما مشکل دارد
عملکرد تيروئيد براي سوخت و ساز مهم است و کارشناسان معتقدند مشکلات تيروئيد يکي از مسائل بي علامت است که ميتواند بر سر راه کاهش وزن قرار گيرد.

6 - شما استرس داريد
يک مطالعه اخير نشان داد که زنان زماني که تحت استرس هستند سالي 11 پوند چاق‌تر مي‌شوند. استرس، کورتيزول را افزايش مي‌دهد که باعث شکسته شدن عضلات و کاهش سرتوئين مي‌شود بنابراين شما طلب غذاي شيرين بيشتر مي‌کنيد چرا که کورتيزول اسيد معده را کاهش مي‌دهد و شما به طور موثر هضم نمي کنيد بنابراين گرسنه‌تر مي شويد.

7 - شما چربي کافي نمي‌خوريد
بدن شما نياز به چربي دارد تا چربي بسوزاند اما نکته اين است که نوع مناسب از چربي را براي خودن انتخاب کنيد. چربي سالم مانند آنهايي که در ماهي ، آووکادو، روغن زيتون، روغن نارگيل، آجيل و دانه‌ها است بهترين نوع چربي هستند.

8 - شما دچار کمبود ويتامين دي هستيد
ويتامين دي در واقع يک هورمون پيشرفته است که مسئول بسياري از کارهاي بدن است و بدون آن شما نمي‌توانيد چربي بسوزانيد. بنابراين از دکتر خود بخواهيد که سطح ويتامين دي شما را چک کند و غذاهاي غني از ويتامين دي مانند ماهي آزاد ، ساردين و شير گاو بخوريد.

9 - شما مقادير زيادي قند مي خوريد و حتي اين را نمي دانيد
ويرجين مي‌گويد "آشکار است که خود قند تنها مشکل ما نيست”. قندهاي موجود در ماست و غذاهاي فراوري شده ميتواند شما را در کاهش وزن با مشکل مواجه کند. فروکتوز بدترين است زيرا مستقيما به کبد مي‌رود و در آنجا توليد چربي ميکند. همچنين اشتهاي شما را بالا مي‌برد بنابراين شما بيشتر مي‌خواهيد و مي‌خوريد ولي هنوز گرسنه‌ايد. بنابراين برچسب‌ها را بخوانيد و قند مصرفي خود را کم کنيد.

10 - بدن شما سمي است
سموم محيطي همه جا هستند و مي توانند عملکرد هورمون‌هاي شما را مختل کنند ، دماي بدن شما را پايين بياورند و بدن شما را مجبور کنند که چربي نگه دارد. شما نمي‌توانيد کاملا سم‌ها را حذف کنيد ولي خوردن فيبر بسيار ، پروتئين ، سبزيجات سبز، حذف کردن و کاهش حضور در برابر آلودگي مي تواند به سم‌زدايي بدنتان کم کند.