تناسب اندام پیش از تولد

امکان تولد نوزاد کم‌وزن در بین خانم‌هایی که در دوران بارداری و پیش از آن سیگار می‌کشیده‌اند بسیار زیاد است. همچنین احتمال تولد نوزادان با مشکلات مغزی نیز در بین خانم‌های الکلی خیلی بالاست. بنابراین می‌بینید که عادات بد رفتاری و تغذیه‌ای مادران چه‌قدر می‌تواند سلامت کودک‌شان را به خطر بیندازد. اگرمادری دردوران بارداری یا پیش از آن عادت به خوردن غذاهای بسیارچرب یا شیرین داشته باشد باعث افزایش سلول‌های چربی و بالا رفتن قند کودکش حتی قبل از تولد می‌شود و احتمال ابتلای فرزندش به چاقی بیش از حد و دیابت در دوران کودکی و پس از آن چند برابر می‌گردد.

تحقیقات نشان داده است که سطح گلوکز و اسیدهای چرب آزاد رحم در خانم‌‌های چاق بیشتر از سایرین است که این امر سبب کاهش یافتن پروتئین دریافتی بدن نوزاد می‌شود که در نتیجه آن سیستم کنترل اشتها و سوخت و ساز بدن نوزاد تخریب و روند صحیح رشد مغزش به درستی صورت نمی‌پذیرد. طی تحقیقی که محققان آمریکایی روی دو فرزند مادرانی که بعد از به دنیا آوردن فرزندشان اولشان اقدام به کاهش وزن کرده و سپس فرزند دومشان را به دنیا آورده بودند، انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که اگر چه هر دو فرزند از یک مادرند و باید از نظر ژنتیکی شبیه هم باشند اما فرزند دوم به مراتب از اولی لاغرتر است. بنابراین انجام این تحقیق نقش تغذیه و چاقی مادران را در به دنیا آوردن کودکان چاق و مشکل‌دار به روشنی ثابت نمود. با این حساب تنها نکته‌ای که می‌توان به مادران باردار و آنهایی که به زودی قصد بچه‌دار شدن دارند، گوشزد کرد، این است که حسابی مراقب سلامت و تغذیه‌شان باشند تا بتوانند نوزادانی سالم به دنیا آورند.

● مصائب بی‌خوابی
داشتن خواب کافی و مناسب به قدری در داشتن اندامی موزون مهم است که بیماران چاق وقتی برای کم کردن وزن به پزشک مراجعه می‌کنند، علاوه بر بررسی غذاهای مصرفی روزانه‌شان از نظر دارا بودن خواب کافی در شبانه‌روز هم مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر خواب این بیماران کمتر از هفت تا هشت ساعت در شبانه‌روز باشد، آنگاه احتمال اینکه پزشک برایشان بیشتر خواب تجویز کند تا دارو یا رژیم غذایی خاص بسیار بالاتر است. وقتی شما به اندازه می‌خوابید، احساس نشاط و سرزندگی بیشتری می‌کنید و راحت‌تر هم می‌توانید وزن کم کنید.
به نظر شما اصلا خوابیدن چه ربطی به تناسب اندام دارد؟ محققان دانشگاه شیکاگو گزارش داده‌اند که خواب کم و ناکافی سبب به هم ریخته شدن تعادل هورمون‌های بدن می‌شود، به طوری که اگر کم بخوابیم میزان هورمون لپتین که احساس سیری را برای ما به دنبال دارد، کاهش می‌یابد و در عوض میزان هورمون گرلین در بدن افزایش پیدا می‌کند، هورمونی که باعث می‌شود ما مدام احساس گرسنگی کنیم. در نتیجه ما مدام احساس گرسنگی کنیم و اگر این گرسنگی کاذب هم باشد باز ما را به سمت اولین خوراکی دم دستمان سوق می‌دهد. حالا رابطه چاقی وخواب را فهمیدید؟! بنابراین آسان‌ترین و ارزان‌ترین توصیه مبارزه با چاقی داشتن خواب کافی و مناسب است. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ