غذاهای مضری که برای لاغری مفیدند!

برخي از غذاها که افراد رژيمي از شنيدن نام آن‌ها هم وحشت دارند مي‌توانند سبب لاغري و تناسب اندام سريع در آن‌ها شوند و خوردن آن‌ها توصيه مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اغلب افراد هنگامي که "رژيم لاغري" مي‌گيرند، خود را از خوردن بسياري از غذاها محروم مي‌کنند اما تحقيقات جديد به تازگي نشان داده که برخي از اين غذاهاي بد هم در هنگام داشتن رژيم لاغري بد نيستند و مي‌توانند حتي باعث لاغري فرد شوند.

گفتني است، از جمله اين مواد غذايي، تخم مرغ است، زيرا به دليل دارا بودن پروتئين هضم دير هنگامي دارد و سبب تمايل کمتر فرد به خوردن غذا مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند، استيک يکي ديگر از اين خوراکي‌ها است که سبب کاهش حس گرسنگي در افراد مي‌شود، اما بايد در هنگام خوردن گوشت قطعات فاقد چربي آن انتخاب شوند. ماکاروني و پاستا با وجود اينکه به نظر اکثر افراد بسيار چاق کننده هستند، در افرادي که رژيم لاغري دارند به دليل وجود سبوس گندم مي‌تواند به سوزانده شدن چربي‌هاي دور شکم کمک فراوان نمايد.

از ديگر خوراکي‌ها، آجيل، پنير و قهوه براي بدست آوردن وزن کم است، زيرا اين مواد همگي به دليل دارا بودن ويتامين‌هاي ضروري سبب افزايش قدرت سوخت و ساز بدن و لاغري در افراد مي‌شود.

پزشکان در عين حال توصيه مي‌کنند خوردن اين غذاها در حد استاندارد صورت گيرد، زيرا زياده روي در خوردن اين خوراکي‌ها سبب "اضافه وزن فوق العاده" مي‌شود.