کاشت ناخن قالب

خانم‌ها به دلايل مختلفي کاشت ناخن انجام مي‌دهند؛ برخي صرفا براي زيبايي و برخي ديگر به دليل مشکلات ناخن‌هاي‌شان و براي پوشاندن ناخن‌هايي که به گفته خودشان رنگ و روي زيبايي ندارد انواع کاشت را تجربه مي‌کنند.مهم نيست به چه دليل و با چه انگيزه‌اي کاشت ناخن را انتخاب مي‌کنيد ؛ مهم اين است که با واقعيت‌ها و عوارض کاشت ناخن آشنا شويد. در اين شماره انواع کاشت، مزيت‌ها و عوارض آنها را با متخصص پوست و مو، خليل صداقت پيشه و کارشناس ناخن، فروزان رستمي مرور مي‌کنيم.

کاشت قالب
در اين نوع از کاشت مواد را داخل قالب ناخن مصنوعي مي‌گذارند تا شکل آن را به خود بگيرد. ابتدا مواد ضد قارچ را روي ناخن مي‌زنند و بعد قالب را روي ناخن فشار مي‌دهند تا مواد روي ناخن خشک ‌شود بعد از چند دقيقه ناخن مصنوعي را برمي‌دارند. در اين نوع کاشت ديگر سوهان‌کشي نمي‌شود و از چسب ناخن هم استفاده نمي‌شود اين نوع کاشت راحت‌ترين نوع کاشت و در عين حال بي‌کيفيت‌ترين است. در اين نوع کاشت به دليل اينکه عمل سوهان‌کشي انجام نمي‌شود بعد از مدت کوتاهي به‌اصطلاح ناخن هوا مي‌گيرد و جمع شدن هوا زير ناخن کاشت يکي از مهم‌ترين دلايل براي به وجود آمدن قارچ است. در اين نوع کاشت بايد مراقب بود تا ناخن‌ها کمترين تماس را با آب داشته باشند.

به چه کساني توصيه مي‌شود
معمولا کاشت قالب به افرادي که زمان کمتري براي رسيدگي به ناخن‌هاي‌شان دارند توصيه مي‌شود. ازآنجا که در اين نوع کاشت بايد کمترين تماس را با آب داشت، خانه‌دارها از انتخاب اين نوع کاشت پرهيز کنند. اين نوع کاشت زمان کمتري نياز دارد، به سوهان‌کشي نياز ندارد و نظم بسيار خوبي بين کاشت ?? انگشت ايجاد مي‌کند.

براي چه کساني مناسب نيست!
اين نوع کاشت به افرادي که ناخن‌هاي پراکنده و يک شکل ندارند اصلا توصيه نمي‌شود. به دليل قالبي بودن اين نوع کاشت بايد تمام ناخن‌هاي دو دست يک شکل باشند در غير اين‌صورت کاشت به شکل مرتبي انجام نخواهد شد. به دليل ضخيم بودن کاشت، کار از حالت طبيعي خود خارج مي‌شود. اين نوع کاشت را مي ‌توان روي انگشت‌هاي استاندارد کار کرد . نکته مهم اين است که احتمال هوا گرفتن اين کاشت بيشتر است. ماندگاري کمتري داردو در مقايسه با روش هاي ديگر مواد بيشتر مصرف مي‌شود.