ورزش هایی که برای تناسب اندام مناسب هستند

از ورزش کردن چه تصوری در ذهنتان دارید؟ شاید انسانی با اندام متناسب و ورزشکاری که ماهیچه هایش حسابی برجسته شده اند…  و کوچک ترین چربی اضافه ای در بدنش دیده نمی شود؛ هرچه دارد عضله است و عضله!

اتفاقا درست است و اساس ورزش کردن هم بر چربی سوزی است. حالا فکر می کنید بهترین ورزشی که باعث سوختن چربی های اضافه و تناسب اندام می شود, چه نوع ورزشی است؟

دکتر باقری مقدم می گوید: «بهترین ورزش برای چربی سوزی, ورزش های هوازی است که با یک سری حرکات تکرار شونده عضلات بزرگ بدن همراه است و در یک زمان طولانی انجام می شود؛ به عنوان مثال, پیاده روی تند و و دویدن آرام (پیاده روی های آرام و تفریحی هیچ تاثیری در کاهش وزن و تناسب اندام افراد ندارد), دوچرخه سواری و طناب زدن از جمله این ورزش هاست.

البته این ورزش ها باید با شدت متوسطی انجام شوند؛ به طوری که فرد هنگام ورزش به نفس نفس نیفتد و تعداد تنفس بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ عدد در دقیقه باشد. اگر افراد بتوانند روزانه یک ساعت این ورزش ها را انجام دهند, علاوه بر مصرف کالری بدن از محل مصرف چربی ها, فرد کاهش وزن را در کنار کاهش سایز تجربه خواهد کرد. در عین حال, بعضی از خانم های خانه دار بر این باورند که با انجام کارهای خانه مثل گردگیری, جاروبرقی کشیدن, ظرف شستن و… کالری زیادی می سوزانند. این باور درستی است ولی میزان این کالری سوزی چندان چشمگیر نیست.» 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ