هلندی‌ها و دوچرخه‌سواری

در برخي محله‌هاي آمستردام، چراغ قرمز براي دوچرخه‌سواران هم نصب شده است. در اين کشور با جمعيت 16.5 ميليون نفر، 18 ميليون دوچرخه وجود دارد و 40 درصد مردم به طور منظم از دوچرخه استفاده مي‌کنند. بررسي‌ها نشان داده‌اند که دوچرخه‌سواري و پدال زدن با شدت متوسط، در هر ساعت 500 کيلوکالري انرژي مي‌سوزاند و يکي از دلايل تناسب اندام هلندي‌ها همين دوچرخه‌سواري است.

لهستاني‌ها و غذاهاي خانگي
لهستاني‌ها تنها 5 درصد از درآمد خانواده را به خوردن غذا در خارج از خانه اختصاص مي‌دهند در حالي که اين رقم در آمريکا 37 درصد است. غذاي بيرون از منزل نه تنها سالم نيست بلکه به دليل نمک و چربي فراوان، عامل اصلي اضافه وزن افراد محسوب مي‌شود و لهستاني‌ها با داشتن اين عادت غذايي به کنترل وزنشان کمک مي‌کنند.

ژاپني‌ها و استراحت نيم‌روز
حتي در ژاپن پر جنب‌ و جوش نيز مردم عادت دارند بعد از ظهر 20 دقيقه تا نيم ساعت بخوابند. در چاقي و لاغري ما دو هورمون نقش اساسي ايفا مي‌کنند؛ لپتين که اشتها را کاهش مي‌دهد و گرلين که آن را افزايش مي‌دهد و هر چه کمتر بخوابيم، بدن گرلين بيشتر و لپتين کمتري ترشح مي‌کند بنابراين احتمال افزايش وزن در ما بيشتر مي‌شود.

تايلندي‌ها و غذاهاي تند
غذاهاي تايلندي از جمله پرادويه‌ترين غذاهاي دنيا هستند. تايلندي‌ها علاقه وافري به مصرف غذاهاي تند دارند و طبيعي است که اين مسئله باعث افزايش سوخت‌ و ساز و کاهش وزنشان شود. علاوه بر اين، مزه تند باعث مي‌شود که فرد آهسته‌تر غذا بخورد و سريع‌تر سير شود.