مصرف زیاد خرما منجر به چاقی می‌شود

کاهش مصرف مواد قندی: مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل، نوشابه‌ها باعث افزایش وزن، بالا رفتن فشار خون و چربی خون شده و منجر به بروز بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود. بنابراین باید در برنامه غذایی روزانه از مصرف بیش از اندازه این مواد خودداری کرد.
استفاده از میوه‌های تازه بجای شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده، مصرف دوغ کم نمک و بدون گاز، آب و آب میوه‌های طبیعی بجای نوشابه‌های گازدار، خودداری از مصرف زیاد قند و شکر همراه با چای، همچنین باید تذکر داد اگر در مصرف کشمش و خرما زیاده‌روی شود منجر به افزایش کالری دریافتی و چاقی خواهد شد.
- کاهش مصرف نمک: کاهش مصرف نمک به هنگام تهیه و طبخ غذا و عدم استفاده از نمکدان در هنگام صرف غذا و سر سفره، خودداری از مصرف غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده آماده به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد نمک، خودداری از مصرف بیش از اندازه غذاهای شور مثل ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک،‌ انواع شور، سوسیس و کالباس و استفاده از سبزی‌های تازه، سیر، لیمو ترش تازه، آب نارنج، آویشن، شوید و ... برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک.
- افزایش مصرف فیبر: فیبرها ترکیباتی هستند که در دیواره سلول‌های گیاهان مثل سبزی‌ها، میوه‌ها، سبوس، ‌غلات کامل، حبوبات و مغزها وجود دارند. مصرف فیبرها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند و همچنین از یبوست پیشگیری می‌کنند.
- افزایش مصرف میوه‌های و سبزی‌ها در برنامه غذایی روزانه: میوه‌ها و سبزی‌ها در پیشگیری از بیماری‌های نظیر بیماری‌های قلبی – عروقی و برخی از انواع سرطان به خصوص سرطان‌های سیستم گوارشی و یبوست موثرند بنابراین مصرف سه تا پنج واحد از میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی روزانه توصیه می‌شود. همچنین مصرف در برنامه غذایی روزانه سبزی‌ها یا سالاد مثل کاهو، کلم، گوجه فرنگی، خیار، هویج، فلفل دلمه‌ای سبز و ...همراه با غذا توصیه می‌شود.
همچنین باید از میوه‌های تازه به عنوان میان وعده استفاده و به جای تنقلات تجاری که ارزش غذایی کمی دارند از خشکبار نظیر برگه زرد آلود، کشمش و ... و سبزی‌های تازه نظیر هویج، گل کلم، خیار،‌ گوجه فرنگی و ... به عنوان میان وعده استفاده شود.
برای داشتن قلب سالم فعالیت بدنی، ‌ورزش منظم متناسب با سن و شرایط جسمی خود را فراموش نکنید. روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. استرس و فشارهای روانی یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است، روش‌های کنترل و برخورد مناسب با استرس را یاد بگیرید.  

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ