قوی ترین آنتی اکسیدان جهان

برخ ترکيبات در سبزي هايي چون کلم ، گل کلم و بروکلي موش ها را مقابل ميان مرگبا تشعشع حفاظت مي کند ، اين تحقيق مي تواند راهي براي کاهش اثرات پرتو درماني باشد.
تحقيقات نشان م دهد ؛ DIM مي تواند از بات هاي عادي در طول رتو درماني براي درمان سرطان حفاظت و از بيمار هايي که بر اثر قرارگيري در معرض تشعشع ايجاد مي شوند، جلوگيري کند .
اين ترکيب توسط کارشناسان به عنوان ابر آنتي اکسيدان توصيف شده است که به کاهش التهاب بدن کمکمي کند. برخي ههمچنين مدعي شده اند که DIM به پيشگيري از اشکال مختلف سرطان کمک مي کند اما نتايج تحقيقات در اين رابطه يکسان نيست .
DIM سال ها به عنوان عامل پيشگيري از سرطان مورد تحقيق و مطالع بود، اين نخستين باري است که اين ترکيب به عنوان محافظ در مقابل تشعشع معرفي شده است . محققان اعتقاد دارند که اين تحقيقات نشان دهنده دو استفاده بالقوه از ترکيب DIM است .
اين ترکيب مي تواند از بافت عادي بيماراني که براي سرطان تحت درمان راديوتراپي (پرتودرماني ) قرار گرفته اند محافظت کند و در عين حال مي تواند از افرادي که به دنبال فاجعه هسته اي در معرض تشعشع هاي مرگبار قرار گرفته اند نيز محافظت به عمل آورد.
منبع: تکتا