فناوری‌های پوشیدنی بازار خاورمیانه را احاطه می‌کنند

ورود عینک‌های هوشمند، معاینه مجازی بیماران و توسعه سیستم‌های آموزش مجازی، مهم‌ترین اتفاقات فناورانه منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شوند که در آخرین گزارش مرکز خدمات تخصصی Deloitte به آن اشاره شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز، دومین گزارش سالانه این مرکز تحقیقاتی با نام "فناوری، رسانه و ارتباطات در خاورمیانه"(TMT) منتشر شده است و کارشناسان در آن توضیح داده‌اند که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۰ میلیون دستگاه عینک‌ هوشمند، مچ‌بند مخصوص تناسب اندام و ساعت‌ مچی هوشمند وارد بازار جهانی می‌شود تا ارزش این بازار به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد.

مرکز Deloitte بر این باور است که منطقه خاورمیانه سریع‌تر از دیگر نقاط جهان با فناوری‌های جدید سازگاری می‌یابد و پیش‌بینی شده است که این روند در حوزه فناوری‌های پوشیدنی هم دنبال شود.

کارشناسان اعلام کردند که تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون ویزیت الکترونیکی پزشکی(eVisit) انجام می‌شود و این اتفاق در مجموع ۵ میلیارد دلار از هزینه‌های پزشکی و درمان می‌کاهد.

با این اتفاق تعداد معاینه مجازی بیماران نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۰۰ درصد رشد می‌کند.

در این گزارش همچنین اعلام شده است که طی سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت‌های کوچک و متوسط مستقر در منطقه خاورمیانه برای بهره‌مندی از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد.

در بخش محصولات مصرفی، طی سال ۲۰۱۴ در مجموع ۷۵۰ میلیارد دلار گوشی‌ هوشمند، رایانه‌ لوحی، رایانه‌ شخصی، گیرنده‌ تلویزیونی و کنسول‌ بازی در بازار جهانی فروخته می‌شود که خاورمیانه بخش قابل ملاحظه‌ای از این رقم را به خود اختصاص می‌دهد.

در منطقه خاورمیانه پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند نمایشگر ۵ تا ۶.۹ اینچی دارند و فروش آنها نسبت به سال ۲۰۱۳ دو برابر بیشتر می‌شود. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ