فناوری‌های پوشیدنی بازار خاورمیانه را احاطه می‌کنند

ورود عينک‌هاي هوشمند، معاينه مجازي بيماران و توسعه سيستم‌هاي آموزش مجازي، مهم‌ترين اتفاقات فناورانه منطقه خاورميانه در سال ???? محسوب مي‌شوند که در آخرين گزارش مرکز خدمات تخصصي Deloitte به آن اشاره شده است.

به گزارش ايتنا از رايورز، دومين گزارش سالانه اين مرکز تحقيقاتي با نام "فناوري، رسانه و ارتباطات در خاورميانه"(TMT) منتشر شده است و کارشناسان در آن توضيح داده‌اند که در سال ???? ميلادي ?? ميليون دستگاه عينک‌ هوشمند، مچ‌بند مخصوص تناسب اندام و ساعت‌ مچي هوشمند وارد بازار جهاني مي‌شود تا ارزش اين بازار به بيش از ? ميليارد دلار برسد.

مرکز Deloitte بر اين باور است که منطقه خاورميانه سريع‌تر از ديگر نقاط جهان با فناوري‌هاي جديد سازگاري مي‌يابد و پيش‌بيني شده است که اين روند در حوزه فناوري‌هاي پوشيدني هم دنبال شود.

کارشناسان اعلام کردند که تا پايان سال جاري ميلادي بيش از ??? ميليون ويزيت الکترونيکي پزشکي(eVisit) انجام مي‌شود و اين اتفاق در مجموع ? ميليارد دلار از هزينه‌هاي پزشکي و درمان مي‌کاهد.

با اين اتفاق تعداد معاينه مجازي بيماران نسبت به سال ???? ميلادي ??? درصد رشد مي‌کند.

در اين گزارش همچنين اعلام شده است که طي سال ???? ميلادي شرکت‌هاي کوچک و متوسط مستقر در منطقه خاورميانه براي بهره‌مندي از خدمات ارتباطات و فناوري اطلاعات ? ميليارد دلار هزينه خواهند کرد.

در بخش محصولات مصرفي، طي سال ???? در مجموع ??? ميليارد دلار گوشي‌ هوشمند، رايانه‌ لوحي، رايانه‌ شخصي، گيرنده‌ تلويزيوني و کنسول‌ بازي در بازار جهاني فروخته مي‌شود که خاورميانه بخش قابل ملاحظه‌اي از اين رقم را به خود اختصاص مي‌دهد.

در منطقه خاورميانه پرفروش‌ترين گوشي‌هاي هوشمند نمايشگر ? تا ?.? اينچي دارند و فروش آنها نسبت به سال ???? دو برابر بيشتر مي‌شود.