رژیمی فوق العاده برای مردهای چاق

کنترل وزن در مردان با زنان متفاوت است، در اينجا چند توصيه براي لاغر شدن مردها را خواهيم ديد.

مردها چگونه لاغر شوند؟
برخي از مردها به دنبال لاغر شدن هستند. طبق تحقيق مجل? ابپي( (obepi در سال 2009، بيشتر مردان بالغ اضافه وزن دارند. و هرچه سن آنها بيشتر مي شود وزن شان نيز افزايش مي يابد. در رده سني 64-55، ميانگين چاقي به 20% ميرسد.

چربي «آندروئيد»
به طور کلي،اضاف? وزن مردان در بالاتنه شان، در سطح صورت، بازوها، سينه، شکم و... قرار مي گيرد. اين نوع اضافه وزن را اضافه وزن آندروييد مي گوييم؛ «آندرو» در زبان يوناني به معناي «مرد» است.
چربي موسوم به احشايي يعني چربي واقع شده در داخل شکم (شکم هاي بزرگ) که علاوه بر زشتي ممکن است براي سلامتي نيز خطرناک باشد. درواقع بار اضافي وزني، درسطح شکم مي تواند باعث مشکلات قلبي عروقي گردد. ضمناً، پزشکان علاوه بر وزن، به متناسب نگه داشتن انداز? شکم نيز اهميت زيادي مي دهند. اگر دور شکم مردها بيشتر از 102 سانتيمتر باشد، ديگر زمان مبارزه کردن با اين شکم بزرگ و رژيم گرفتن رسيده است.
بنابراين مراقبت از وزن بخصوص در ناحي? شکم بسار مهم است. يک تغذيه متعادل و فعاليت جسمي منظم و باقاعده بايد در الويت قرار بگيرد.

اما يک خبر خوب براي آقايان:

ارگانيسم هاي بدني آنها بسيار راحت تر و سريعتر از ارگانيسم بدني زن ها موفق به لاغر شدن مي شود و يکي از دلايل آن اين است که بدن آقايان به طور طبيعي بيشتر از ماهيچه و در نتيجه کمتر از توده هاي چربي تشکيل شده است. بنابراين يک مرد کمي راحت تر مي تواند شکمش را کوچک کند تا يک خانم.

عادات نادرست
همانند خانم ها آقايان نيز گاهي عادات غذايي نامناسبي دارند که براي حفظ تناسب اندام آنها ضرر دارد و اغلب نيز به سختي مي توانند اين عادات را ترک کنند.

تنقلات
خيلي سخت است که وسط روز در مقابل سر و صداي يک تکه شکلات، سودا و يا يک پاکت آب نبات مقاومت کرد... با اين حال اولين مرحله براي کم کردن وزن کنارگذاشتن همه تنقلات است. در حقيقت براي جلوگيري از از ذخيره سازي چربي هاي بيهوده، ارگانيسم بدن در ساعات معيني احتياج به غذا دارد... بنابر اين در زماني که رژيم هستيد و محدوديت داريد اگر احساس گرسنگي برايتان غير قابل تحمل است ميو? تازه يا يک کاسه ماست بخوريد.

فست فود يا غذاهاي آماده
مسلم است که سفارش يک پيتزا يا خريدن غذاهاي کاملا آماده (که اغلب بسيار پرچرب هستند) از چيدن ميز در آشپزخانه بسيار ساده تر و سريعتر است. اما متاسفانه اين غذاهاي آماده اغلب بسيار چرب، شور و يا شيرين هستند. بنابراين در زمان رژيم ديگر وقت آن است که اين غذاها را کنار بگذاريد (يا محدود کنيد) و پيش بند خود را ببنديد و برويد سراغ آشپزي!

نوشيدني هاي اشتها آور
دوتا از بزرگترين دشمنان تناسب اندام، اشتهاآور هاي قبل از غذا هستند؛ يعني الکل و بيسکويت هاي شور!
با اين حال براي از دست ندادن چنين لحظه دلپذيري کاکائوهاي پرچرب را با سبزيجات و ميوه جات خام به همراه سس کم چرب پنير سفيد جايگزين کنيد. اما در خصوص الکل بايد محدوديت قائل شويد.