دروغی به نام کفش لاغری!

در کل براي داشتن يک پياده روي خوب پوشيدن کفش مناسب و مطابق با استانداردها ضروريست هرچند مجبور شويد قيمتهاي بالايي بابت آن پرداخت کنيد.

به گزارش سلامت نيوز، آنچه که شما در مورد کفش لاغري شنيده ايد تبيليغاتي بيش نيست. اگر قرار باشد با يک کفش کسي لاغر شود که ديگر اين همه مشکل وجود نداشت. فريب اين تيليغات اغواگر را نخوريد. اين کفش ها مانند کمربندهاي لاغري و ساير محصولات تجاري براي لاغري جيب شما طراحي شده اند و جز اين فايده اي ندارند.

چندي پيش دکتر مسعود کيمياگر، متخصص تغذيه و رژيم درماني هم در يک برنامه زنده تلوزيوني اعلام کرد که افراد صرفا با داشتن کفش نمي توانند لاغر شوند و بايد براي تناسب اندام برنامه غذايي و ورزشي داشت.

چندي است که تبليغات بر عليه سلامت در کانالهاي ماهواره اي به اوج خود رسيده و متاسفانه در اقدامي تعجب برانگيز صدا و سيماي ملي نيز به جاي آنکه به فکر سلامت مردم و گسترش و فرهنگ سازي مقوله سلامت و حافظ سلامت آنان باشد همپاي اين کانالها به تبليغات ضد سلامت روي آورده است. اين در حاليست که متخصصان و پزشکان کشور مدام در حال هشدار نسبت به رواج تبليغات بر عليه سلامت هستند.

پس از تبليغات گسترده کرم حلزون چندي پيش تقلبي بودن آن مشخص شد و صدا و سيما هيچ گونه توضيحي در اين باره به مردمي که از اين مارک خريد کرده اند نداد. هم اکنون شاهد تبليغات دستگاهها و کفش هاي لاغري هستيم. در کل براي داشتن يک پياده روي خوب پوشيدن کفش مناسب و مطابق با استانداردها ضروريست هرچند مجبور شويد قيمتهاي بالايي بابت آن پرداخت کنيد اما اينکه صرفا شما با خريد يک نوع مارک تجاري مي توانيد لاغري را تجربه کنيد از اساس غلط است.

به همه ي کساني که علاقمندند ورزش پياده روي را پي بگيرند توصيه مي شود يک کفش راحت بپوشند و فارغ از مارک آن فعاليت بدني خود را گسترش دهند. نقش کفش در تناسب اندام فقط راحتي آن است که شما را تشويق به ادامه پياده روي مي کند و از همان ابتدا با اذيت کردن پايتان از ادامه راه منصرف نمي شويد. بياد داشته باشيد هيچگاه يک کفش نمي تواند شما را لاغر کند. نهايت کاري که يک کفش ورزشي يا همان کتاني براي ما انجام مي دهد اين است که کفش راحتي باشد و براي هدف مورد نظر ما ساخته شده باشد مثلا يک کفش پياده روي خوب کفشي است که سبک از جنس مناسب و با قابليت دفع تعريق و نرم و راحت باشد. بنابراين آنچه که شما تحت عناوين تجاري داخلي و خارجي مي شنويد صرفا جنبه ي تجاري داشته و تبليغات آن اغوا گرانه است و حتي نمونه هاي داخلي آن يک کپي برداري از نمونه هاي چيني مي باشد.

محصولات ديگري نظير دستگاههاي دراز و نشست و ... هم به دليل اينکه ممکن است به کمر آسيب هاي جبران ناپذيري بزند به هيچ عنوان توصيه نميشود. اين گونه تمرين ها بايد در يک باشگاه ورزشي و زير نظر مربي متخصص انجام شود تا آسيب را به حداقل برساند. هموطنان عزيز براي تناسب اندام کافيست يک مقدار فعاليت روزانه خود را بالا ببرند و يک پياده روي حداقل 15 دقيقه اي را در برنامه خود بگنجانند.