تضمین سلامتی با خوردن سیر

دو محقق در دانشگاه واشنگتن به تازگی مقاله ای را در مجله شیمی درمانی ضد میکروبی منتشر کردند آنها پی به اهمیت خوردن سیر در درمان بیماری ها بردند و اینکه مصرف سیر ۱۰۰ برابر بهتر از مصرف آنتی بیوتیک هاست. به خصوص در درمان نوعی بیماری روده‌ای، خوردن سیر را بیش از دو آنتی بیوتیک رایج برای مبارزه با باکتری روده به نام campylobacter توصیه کرده اند.

این کشف دریچه ای جدید به سوی درمان بیماری های ناشی از گوشت های خام و مواد غذایی آماده فرآوری شده باز می‌کند.

Xiaonan یک محقق فوق تخصص و نویسنده اصلی این مقاله می گوید: برای من بسیار هیجان انگیز است که این ترکیب جدید باکتری های بیماری زا در محیط زیست و مواد غذایی آماده را کاهش می‌دهد.

محقق دیگر این مقاله که به مدت ۲۵ سال در تحقیق بر روی این باکتری است می گوید: این کشف اولین گام در توسعه و تفکر برای به کار بردن مواد طبیعی در درمان بیماری ها است.

به گفته این محقق باکتری روده یکی از شایع‌ترین بیماری روده ای است که بوسیله غذاهای آلوده ایجاد می‌شود. این بیماری یکی از معروفترین مسمومیت های غذایی در ایالات متحده و سراسر دنیا است. بر اساس آماری که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارائه می دهند. هر ساله حدود ۲٫۴ میلیون آمریکایی به این بیماری دچار می شوند، که علائمی مانند اسهال، شکم درد، گرفتگی روده، تب دارد. این باکتری در حدود یک-سوم در ایجاد یک اختلال فلجی نادر به نام سندرم Guillain-Barr نقش دارد.

اغلب بیماری‌های عفونی در اثر خوردن غذاهای خام یا مرغ نیم‌پز حاصل می شوند که علت آنها عبور آلودگی از طریق سطوح وظروفی است که برای بسته بندی طیور استفاده می شود.

محققان این ترکیب را سولفید diallyI نام گذاری کرده اند، که توانایی کشتن باکتری را دارد و بدین صورت عمل می‌کند که پوشش لزجی را ایجاد می کند که ۱۰۰۰ بار قوی‌تر از آنتی بیوتیک ها می باشد.

آنها دریافتند که این ترکیب می تواند به آسانی در Biofilm حفاظتی نفوذ کند و پس از ترکیب آنزیم های حاوی سولفور با سلول های باکتریایی، ساختار آنزیم تغییر می کند و به طور موثری فعالیت سلولهای باکتریایی را برای ایجاد بیماری متوقف می کند.

محققان دریافتند که این ترکیب موجود در سیر نسبت به دو آنتی بیوتیک به نام های اریترومایسین و سپیروفلوکساسین در درمان بیمارهای عفونی یا باکتریایی موثرتر بوده و در کمترین زمان منجر به بهبودی بیمار می‌شود. البته در سال گذشته دو کشف دیگر توسط محققان در زمینه میکروب شناسی و شیمی تجزیه ای صورت گرفته که یکی سولفید dially و دیگری سولفور اورگان نام دارند، به طور موثری در بین باکتری هایی که توسط غذاهای آلوده ایجاد می شوند نقش مهمی ایفا می کنند.

البته محقق این کشف هشدار می‌دهد که این ترکیب در مراحل اولیه آزمایش است و تا به حال خیلی خوب عمل کرده است. وقتی می توانیم با خوردن سیر سلامتی خود را تضمین کنیم چرا باور نکنیم از طریق مصرف آن می‌توانیم از مسمومیت های غذایی جلوگیری کنیم. به هر حال، این ترکیب می تواند در کاهش ابتلا به مسمومیت های غذایی و همچنین در ضد عفونی کردن محیط و تجهیزاتی که برای تهیه غذا به کار می روند مورد استفاده قرار بگیرد البته این روش زمانی موثر است که باکتری در بیوفیلم موارد ذمر شده بالا یافت شود.

ترکیب موجود در سیر این اطمینان را به ما می دهد که غذاهای آماده در بازار را مصرف کنیم و همچنین می توانیم از آن به عنوان یک ماده نگهدارانده برای افزایش نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده مانند سالاد سیب زمینی و پاستا و در فروشگاه های پروتینی به کار رود. البته این ترکیب نه تنها باید در طبقه مواد نگهدارنده قرار بگیرد باکه باید در درمان بیماریها باکتریایی مزمن مورد استفاده قرار بگیرد.