انتخاب یک داروی ضد جوش موضعی خوب

اینکه کدام ماده برای شما موثر است بستگی به نوع پوست ،نوع جوش وهمچنین شدت جوش شما دارد .درزیر چند راهکار برای انتخاب محصول مناسب برای ارائه انواع جوش ها از جمله جوش صورت ارائه می شود :

1. با بنزوئیل پراکسید شروع کنید :
اگر مطمئن نیستید که کدام محصول ضد جوش را خریداری کنید یا بنزوئیل پراکسید شروع کنید .این دارو موثر واغلب خوب تحمل می شود با غلظت 2.5 تا5 شروع کنید که عوارض آن کمتر باشد .

2. با محصولات ضد جوش ملایم تر شروع کنید :
این کمک می کند که کمتر قرمز شوید وکمتر دچار خشکی وعوارض دیگر داروها شوید .اگر لازم باشد به آرامی قدرت دارو ودفعات مصرف را بیشتر کنید وروی پوستتان براساس جواب دهی وواکنش پوستتان تنظیم کنید .

در جوشهای مقاوم وسرسخت از دو نوع داروی ضد جوش استفاده کنید بدلیل اینکه داروهای ضد جوش با مکانیسم های مختلف ضد جوش خود را اعمال می کنند .یکی از داروها را روزها ودیگری را شبها مصرف کنید تا از تحریک پوستی جلوگیری شود .

صبور باشید!
درمان جوش با داروهای موضعی نیاز به صبر وحوصله دارد ممکن است 2تا3 ماه بعد از مصرف روزانه نتایج مشاهده شود وحتی ممکن است در شروع درمان جوشها بدتر هم بشوند .

تجربه با محصولات مختلف :
شما ممکن است لازم باشد محصولات مختلف را امتحان کنید تا به محصول مناسبی دست پیدا کنید که برای شما موثر باشد

نکاتی که باید حین مصرف دارو رعایت شود :
شستشوی روزانه 2 بار با صابونهای غیر طبی ویا شوینده های ملایم (مانند ژل شستشوی کلینانس اون ) اما زیاده روی نکنید وسایش صورت می تواند سبب بدتر شدن جوش شود .

بعد از شستن پوست مقدار مناسب از دارو را در محل جوشها بمالید .

از مرطوب کننده فاقد چربی جهت رفع خشکی ناشی از داروها استفاده کنید (امولسیون – مرطوب کننده فاقد چربی مدیلن ) .

اگر از محصولات لایه برداری مثل AHAاستفاده می کنید حتما در طول روز از کرمهای ضد افتاب فاقد چربی استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است پوست شما تیره شود وآسیب ببیند (ضد آفتاب هایسک – ضد آفتاب فاقد چربی راسن )

از مصرف محصولات آرایشی وضد افتاب های چرب خودداری کنید ودر عوض از محصولات فاقد چربی و noncomedogenاستفاده کنید (کرم پودر my فاقد چربی – کرم پودر اگزویانس )

از فشار دادن ودستکاری جوشها پرهیز کنید .اگر جوش شما بعد از 2 تا 3 ماه بهتر نشد ویا جوشهای شما تورفتگی بجا می گذارند حتما به متخصص پوست مراجعه کنید تا لوسیونها و دارو های خوراکی مناسب شما تجویز شود . ويك نكته مهم اينكه جوش را دست كم نگيريد و منتظر خوب شدن خودبخود آن نباشيد مخصوصا جوشهايي را كه از خود اثر فرورفتگى بجا ميگذارند ،چه بسا افرادى كه همين جوش پيش پا افتاده ظاهر آنان و زيباييشان را براى هميشه از بين برده و با هيچ روشى كاملا نرمال نميشود.